تیم ملی انتظار ملی 

مرتضی برکاته/گروه ورزش

 

ما اختلاف سلیقه ها و رنگ ها را کنار می زنیم و فقط به تیم ملی فکر می کنیم .

ما یعنی مردم و رسانه ها به نمایندگی از مردم .

تورنمنت بزرگ و طولانی مثل جام ملت های آسیا یقینا سختی هایی دارد . بازیکنان یک ماه تمام بدون آنکه با دیگران حتی خانواده ارتباط بگیرند باید تمام تمرکزشان بر موفقیت تیم ملی باشد.

تعویض شدی و بازی نرسید، یکی بیشتر بازی کرد و یکی کمتر، غذا یک وعده باب طبع شما نبود ، مدیر برنامه ات پیام داد که چرا در ترکیب اصلی نیستی و ارزش فصل بعدت میاد پایین  ، و بسیار مواردی که در گذشته ضربه به تیم ملی زده را باید کنار گذاشت.  همانطور که ماهم اختلافات و برخی اتفاقات را نادیده می گیریم در این یک ماه ، شما هم آقای سرمربی مدیریت کنید.  بازیکنی اگر به هر دلیل صدای صوت تورا نشنید و دیر به جمع اضافه شد و یا اگر عصبانی بود و غرولندی  کرد جوری مدیریت کن که هم بازیکن متوجه خطای خود بشود و هم ابهت مربی حفظ شود.

حسین کنعانی و شجاع روز قبل از بازی انگلیس در جام جهانی بعد از سوت کی روش با هم یک گوشه زمین می گفتند و می خندیدند و هردو را کنار گذاشت و دو مدافعی را جایگزین کرد که ثمره اش را دیدیم و ۶ گل خوردیم .

هنر مربی در نوع ارتباط با بازیکنان و بازی گرفتن از آنها و نوع رفتار در خارج از زمین باید رخ بنماید.

آقای قلعه نویی !

نشود حکایت احمد نورالهی که با یک سو تفاهم از دست رفت در حالیکه الان دیگر جای این اشتباهات نیست.  نه آنکه بی انضباطی حاکم شود ولی نیاز به مدیریت دارد . اگر بازیکنی سازش کوگ نیست بگذار دستیاران یا سرپرست مشکل را حل کند و خود سرمربی نباید مستقیم دخالت کند .

بیاد داشته باشید که ساق پای شما و تمام وجود شما باید فدای تیم ملی باشد.  بیاد داشته باشید که مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی بازهم برای شما بهترین ها را می خواهند و برای موفقیت شما دعا می کنند . جوری بازی کنید که مردم بگویند حلالتان باد هرچه می گیرید . جوری بازی کنید که در آخر مسابقه عرق از تمام سرو صورت شما بریزد و نای راه رفتن نداشته باشید،  حس فتح قله در پایان هر بازی به شما دست بدهد  ، تیمی که در جام ملت های ۹۶ امارات برای همیشه در خاطره ها باقی ماند واقعا چنین بود.  تلاش و دوندگی تا آخرین حد ممکن . خوشحال کردن مردم ارزشی بیش از اینها دارد.  بگذارید مردم خوشحال باشند،  شور و نشاط به جامعه بر گردد و حس ملی و غرور ملی احیا گردد.

منتظر تلاش شما در جام ملت های آسیا هستیم بدون هر بهانه ای . شما تا پای جان تلاش کنید مردم خوشحال وراضی خواهند بود . تیم ملی که در جام ملت های ۹۶ امارات سوم شد مردم استقبالی قهرمانانه از ایشان کردند چون تا پای جان تلاش کردند. شجاعانه و با حس و غرور ملی بازی کنید . خداوند هم گفته تو برای رضایت مردم و برای ملت صادقانه  تلاش کن مزدش را خواهی گرفت.

چاپ در شماره۱۴۵۹  روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور