به حال شهرخرم آباد گریه ام گرفت

علی صحرانورد : خبرنگار ،مسافر ورهگذر

افتخارآن را داشتم که در دهه ۶۰ در لشکر ۸۴خرم آباد خدمت سربازی داشته باشم و با این شهر زیباو مردم خون گرم ومهمانوازش با فرهنگ و آداب وسنن آنها آشنایی داشته باشم .

در نوروز۱۴۰۳سعادتی شد وفرصتی پیش آمد که چند روزی  در این شهر باشیم و از جاذبه های خدادادی و مفاخر باستانی ودیدنی این شهر بازدید کنیم . خرم آباد از لحاظ وسعت شهری چند برابر شده بود و قسمت های زیادی اززمین های کشاورزی آن زمان به منزل مسکونی تبدیل شده بودند  لذا ضمن تقدیر وتشکر از تلاشهای مدیران شهری و استانی بابت زخمات اما  بعنوان یک مهمان و خبرنگار نقد های برعملکرد مدیران شهری این شهرستان  دارم امیدوارم  زیاد عصبانی نشوند ورنجیده خاطرنشوند و به فکر چاره اندیشی باشند چرا که قصد ما تلنگری بر عملکردمسوولین شهری و خدمت صادقانه به مردم است .

به دلیل علاقه و تعلق خاطری که به شهر خرم آباد داشته ودارم و همچنین به اقتضای شغلم  رصد می کردم برنامه ها و شعارهای اعضای شورا شهر و شهردار را که  شعار های رنگارنگ در خصوص نهضت آسفالت رسانی در رسانه ها سر می داند ولی در عمل این طورنیست و خیابان و کوچه های در خرم آباد نمی بینی که به فاصله ۱۰متر چاله چوله و.. نباشد و این مدیران  بجای آماده سازی شهر برای ایام عید نوروز ، آسفالت ریزی وترمیم خیابانهای شهررا فراموش و به نوعی تعطیل کردند.

چاله چوله های شهر ، پارک ها و فضای سبز،نظافت شهری ،رنگ آمیزی والمانهای شهری بامسافران وتوریست هاسخن میگوید .

بارش باران درخرم آباد خیلی ازضعف های مهندسی شهری رانمایان می کند .جمع شدن آب در سطح خیابان ها ،ورود گل ولای و سنگ ریزه درسطح تمام خیابان ها ،نبود مهندسی درست ترافیک ،وجود پل ها با ارتفاع پایین بررودخانه داخل شهر که تهدید جدی هستند برای سیلاب و بارش و……وعدم توجه به شهر سازی مدرن باعث شد که به حال مردم این شهر ووضعیت شهری خرم آباد و این که  هر آنچه در ذهن برای خرم آباد تصور می کردم و وجود نداشت گریه ام گرفت .

آقا ی شهردار و اعضای بخواب رفته پارلمان شهری  ، کار رسانه ، اطلاع رسانی و روشنگری است نه بهره برداری …..  اطلاع رسانی از چرایی و چگونگی به قدرت رسیدن مدیران و مبارزه با فساد و معضلات و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت ها  و مصیبت های مردم  و جلو گیری از برنامه های خواص بی خاصیت ، سالوسان و چاپلوسان فرصت طلب و جوانه های بی ریشه ای است .

در حالت کلی و بدون اشاره به شخص و مصداق خاصی و با عرض ادب و ارادت خدمت این دو بزرگوار ( شهردارفراموش کار  وشورای خواب آلود) ترمیم آسفالت خیابانها وکوچه پس کوچه ها،مبلمان و مهندسی شهری  شمارا صدا می زنند و به ضرس قاطع میگویم  آسفالت بیش از۷۰ در صد ازخیابانها و۹۰ در صد ازکوچه ها داغون ونیازبه بهسازی دارند .

از شعارهای رنگارنگ پرهیز کنیدو بیایید خرم آبادرا با این همه زیبایی هایش بسازید که نیازمند توجه  ویژه مدیران است .

چاپ در شماره ۱۵۰۷روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور