حذف پرسپولیسِ بزرگ از جام حذفی

یک جام از دست اوسمار و سرخ‌ها سُر خورد

عباس دارایی /اختصاصی یادگار/ اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس در دومین تجربه مربی گری اش در اراک برابر آلومینیوم بازی برده را واگذار کرد . تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفیدر ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. بازی در دو وقت اضافه ۴ گل دیگر داشت که سهم هر دو تیم دو گل بود  تا در پایان ۱۲۰ دقیقه نتیجه ۴-۴ ثبت شود. در ضربات پنالتی آلومینیوم ۶ بر ۵ و در مجموع ۱۰ بر ۹ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

پرسپولیس در نیمه اول با دو گل از میزبا ن اراکی خود پیش افتاد ، در دقیقه ۱۱ اوستون ارونوف با یک حرکت انفرادی و یک تنه فنی، توپ را در میانه زمین از بازیکن آلومینیوم گرفت و در ادامه یک بازیکن دیگر حریف را نیز از پیش رو برداشت و با یک ضربه پای چپ دقیق و زیبا گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۵حرکت در عمق عیسی آل‌کثیر این بازیکن را در موقعیت تک به تک با گوهری قرار داد که شوت این بازیکن در حالت نامتعادل، به شکلی جالب و زیبا از بالای سر دروازه‌بان آلومینیوم وارد دروازه این تیم شد.

روند بازی در نیمه اول به شکلی سپری شد که تصور می‌شد پرسپولیس بازی راحتی در اراک برای صعود دارد ، به همین دلیل اوسمار احساس کرد پرسپولیس بازی بسیار راحتی برابر حریف سرسخت خود پیش رو دارد و از آن جا که هفته باید برابر سپاهان در یک بازی سرنوشت ساز قرار گیرد ، او دست به تعویض عناصر میدان دار و اصلی خود در میانه میدان و فاز تهاجمی زد ،  تعویض زودهنگام سروش رفیعی و مهدی ترابی در دقایق ۴۶ و ۵۹ میانه میدان را به نحوی کاملا محسوس از پرسپولیس گرفت ، در ادامه کار فشار حملات آلومینیوم زیاد شد ، اوسمار خود را خلع سلاح کرده بود و  با تعویض خدابنده لو ، اورنوف و عبدالکریم حسن عملا کناره ها را هم برای پرسپولیس آسیب پذیر کرد و  درحالی که آن ها  تا دقیقه ۸۵ مقادمت کرده بودند، در فاصله چند دقیقه توسط مهدی لیموچی و شروین بزرگ دروازه‌شان را باز شده دیدند

در دقیقه ۸۵ در غفلت مدافعان پرسپولیس توپ داخل محوطه جریمه روی پای مهدی لیموچی نشست و این بازیکن به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کرد ؛ سردرگمی پرسپولیس ادامه داشت و از آن جا که آن ها توان بازیگردانی و حفظ توپ را در میانه میدان نداشتند شروین بزرگ با یک چرخش استثنایی و ضربه زیبا از روی خط محوطه جریمه گل تساوی بازی را برای آلومینیوم به ثمر رساند تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

بازی با این نتیجه به وقت های اضافه رفت و چهار دقیقه بعد از شروع بازی در نیمه اول وقت اضافه  سینا اسدبیگی با یک شوت از راه دور و سرکش گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه آلومینیوم کرد ، در دقیقه ۱۰۸عیسی آل کثیر یک بار دیگر از عمق دفاع آلومینیوم استفاده کرد و با یک شوت زیبا گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند تا بار دیگر اختلاف به دو گل برسد.

پرسپولیس با وجود اینکه بازی را در وقت های اضافه به بازی برگشته و در آستانه پیروزی در این بازی دشوار داشت اما بواسطه نبود عناصر تاثیر گذارش در میانه میدان و کناره ها توان حغظ بازی و بازی مالکانه همیشگی اش را نداشت ، این تیم در دفاع تیمی بسیار آسیب پذیر نشان داد و دو بار دیگر همچون وقت های قانونی این بار در وقت های اضافی تسلیم شد .

در دقیقه ۱۱۳شروین بزرگ روی یک ضربه کرنر با یک ضربه سر مهار نشدنی گل سوم آلومینیوم را هم وارد دروازه پرسپولیس کرد ، کار در حالی به نظر می رسید تمام شده است اما این شاگردان حسینی بودند که دست بردار نبودند ، در دقیقه ۱۲۴ آلومینیوم بار دیگر کامبک زد و گل چهارم را هم وارد دروازه پرسپولیس کرد. در این صحنه علیرضا نقی‌زاده پاس در عرض لیموچی را وارد دروازه امیررضا رفیعی کرد.

ضربات پنالتی دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری را گوهری سنگربان آلومینیوم که سابقه حضور در سرخپوشان را هم دارد دفع کرد و ضربه امیر نوری به تیر دروازه پرسپولیس خورد تا آلومینیوم در یک بازی دراماتیک تیم مدعی پرسپولیس را حذف کند

پرسپولیس در روزی دو دستی بازی برده را تقدیم شاگردان حسینی در اراک کرد که اوسمار با تعویض هایش عملا تیمش را در فاز تهاجمی و میانه میدان تضعیف کرده و در دقایق پایانی نیز در کناره ها بازی را به آلومینیومی ها داد و همین موضوع باعث شد تا دفاع تیمی سرخ ها متزلزل شود ،  بین دو نیمه سروش را رفیعی را بیرون کشید و وحید امیری را به زمین فرستاد. در دقیقه ۵۹ مهدی ترابی را از زمین خارج و سینا اسدبیگی را جایگزین او کرد و در ۱۰ دقیقه پایانی هم محمد خدابنده‌لو، عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف را بیرون کشید و به جای آنها، فرشاد فرجی، علی نعمتی و میلاد سورگی را به زمین فرستاد. بعد از این تعویض‌ها بود که آلومینیوم توانست دو گل بزند و بازی را به وقت‌های اضافه ببرد، گرچه گل سوم پرسپولیس را اسد بیگی زد اما  تعویض‌های اوسمار باعث شد پرسپولیس در کار دفاعی ضعیف شود.

اوسمار که نیم نگاهی به بازی بزرگ هفته در لیگ برتر برابر سپاهان داشت ، ملاحظه کارانه دست به یک بی ملاحظگی عجیب زده و پرسپولیس را از جام حذفی حذف کرد ، حالا آن ها با بر روی قهرمانی در لیگ برتر متمرکز شوند ، این بازی حساس‌ترین بازیِ پرسپولیس تا پایان فصل است و نتیجه ان می‌تواند روی سرنوشت قهرمانی و ماندن یا رفتن  اوسمار در پرسپولیس موثر باشد

چاپ در شماره ۱۵۲۷روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور