برگزاری اجلاسیه شهدای زنِ لرستان

خرم آباد- اعظم پاپی – خبرنگار یادگار امروز : اجلاسیه  “انیس شاهدان” گرامی‌داشت ۴۷۹ شهیده زن استان لرستان ذیل کنگره ملی شش هزار ۵۵۵ شهید استان لرستان روز دوشنبه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه استان، احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، فریبا ولی‌پور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، ، فرماندار خرم‌آباد، مدیر کل گزینش و جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد.

برپایی نمایشگاه جانبی، اجرای نمایش ، سرود و مداحی و رونمایی از ۴ عنوان کتاب و دو مستند، از بخش‌های مختلف این اجلاسیه بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در حاشیه برگزاری این اجلاسیه گفت: مادران و همسران شهدای استان لرستان صفحه زرینی در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.

فریبا ولی‌پور ضمن ابراز همدردی با مادران شهیدپرور غزه و فلسطین، اظهار داشت : مادران شهدای غزه و فلسطین سال‌‌هاست که نسلی پس از نسل دیگر شاهد شهادت فرزندان خود هستند و برای دفاع از آرمان‌های خود و دفاع از سرزمین عزیز و مقدسشان از این راه کوتاه نیامدند.

ولی پور افزود: مادران و همسران شهدای استان لرستان به دعوت رهبر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همسران دلاور و فرزندان رشید خود را برای فداکاری و جانفشانی در صحنه‌های مختلف آماده و تشویق کردند و بعد از شهادت هم با صبر و استقامت و پیروی از رهبر زمان خود ترویج‌دهنده اهداف والای آنان بوده و هستند.

در ادامه این مراسم سردار نقدی گفت :جنسیت بر انسانیت زن غلبه ندارد. چه زنانی بودند که باعث شدند مسیر تاریخ اسلام تغییر کند .زنان یاد دادند که عزت و به تکامل رساندن ویژگی ذاتی‌شان است

وی با بیان اینکه اسلام و انقلاب عظمت زنان را احیا و به آنان مقام و منزلتی خاص بخشیده است اذعان داشت : دشمنان اگر در جنگ و فتوحاتشان با شکست مواجه می شوند چون زنان غیور ندارند تا فرزندان غیرت مند تربیت کنند

سردار نقدی عنوان کرد : شیرزنان ایرانی بزرگتر از مردان حماسه آفریدند ،آنان پشت جبهه نیازهای جبهه را تامین می‌کردند و به همین سبب اجر آنها بالاتر از مردان است .

وی با اشاره به اینکه ملت ما زیر بمباران‌ها و فشارهای روانی و حمله‌های رسانه‌های غربی و تحریم اقتصادی پای خط ولایت ایستاده است تاکید کرد : مردم ایران همیشه آماده‌اند که در دفاع از فلسطین ایستادگی کند . آزادی‌خواهان به حرکت درآمدند وامیدواریم این مقام و قامت و جهاد ،مقدمه ظهور و منجی عالم باشد .

سرداردر پایان افزود : دشمنان بدانند که همه قدرتشان به یک عملیات بسته است در آینده نزدیک حوادث بزرگی برای ایران رقم می‌خورد و افول قدرت آمریکا به سقوطش منتهی می‌شود.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور