خطر از بیخ گوش استقلال گذشت

استقلال ُمرد تا ُبرد

عباس دارایی/اختصاصی یادگار امروز

استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین در یک بازی سخت و نفس گیر به برتری رسید . شاگردان نکونام که ۲۴ساعت صدر جدول را به رقیب سنتی داده بودند با کسب سه امتیاز بازی با شمس آذر یکبار دیگر به صدر جدول رسیدند ، استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۲۰توانست به گل برسد ، ارسال از چپ ابوالفضل جلالی درون محوطه جریمه توسط مهرداد محمدی مهار شد و این بازیکن با یک ضربه فنی دروازه حریف را باز کرد .

شمس آذر رفته رفته به سمت دروازه استقلال حملات خود را پس از این گل پی ریزی می کرد ،  هر چند آنها موقعیت هایی را درون محوطه جریمه خلق کردند اما ضربات آخر  خطری جدی را برای حسینی ایجاد نکرد تا در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر استقلال به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم استقلال یک بار دیگر به گل رسید ، سرعت بالای مهرداد محمدی در خط حمله، مدافعان شمس آذر را غافلگیر کرد ، در دقیقه ۴۹ فرار این بازیکن با خطای بازیکن قزوینی همراه شد که با تشخیص داور پنالتی به سود استقلال اعلام شد. محمدی این ضربه را در دقیقه ۵۱ به گل دوم خودش و استقلال تبدیل کرد.

با برتری دو گله استقلالی ها ،  بازیکنان شمس آذر  برای کم کردن فاصله روی دروازه استقلال حمله می کردند، در دقیقه ۷۷ استقلال صاحب یک ضربه کرنر شدند که این ارسال با ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل سوم آبی پوشان تبدیل شد.

در حالی که به نظر می رسید استقلال همچون پرسپولیس به یک برد قاطع و راحت دست پیدا کرده است اما قزوینی ها در دقایق پایانی به بازی برگشتند ، آنها  در دقیقه ۸۳ روی ارسال از جناح راست و ضربه فراز امامعلی به گل رسیدند  و در شرایطی که استقلال هنوز از شوک گل اول خارج نشده بود دو دقیقه بعد گل دوم را هم دریافت کرد تا اوضاع پیچیده شود .

قزوینی ها در این دقایق در حفظ و گردش توپ وضعیت مناسب تری پیدا کرده بودند و حاکم توپ و میدان بودند ، استقلال خیلی خوش شانس بود که از بازی سخت برابر شمس آذر به سه امتیاز رسید ، آن ها در دقایق پایانی دچار مشکل شدند و تاوان بی‌تفاوتی خود را با دو گل پرداخت کردند .

دقیقی و شاگردانش  از آشفتگی تیم استقلال توانستند در دقایق پایانی نهایت استفاده را ببرند و فاصله را به یک گل برسانند، زنگ خطر برای استقلال به صدا درآمد و بازیکنان با حداکثر هوشیاری بازی کردند تا دیگر دروازه تیم باز نشود اما آبی پوشان روز سختی را در حالی سپری کردند که می توانستند یک پیروی راحت را کسب کنند.

اگر استقلال در این بازی امتیاز می‌داد این موضوع می‌توانست به منزله از دست رفتن قهرمانی برای تیم تمام شود ، محرومیت نکونام و نبود او در کنار خط شاید اصلی ترین دلیلی باشد که آبی ها را پس از رسیدن به گل سوم بی مسئولیت کرده و دریافت گل اول از حریف نیز منجر به برهم خوردن تمرکز تیم شود ، تیمی که در کورس قهرمانی است نباید انقدر راحت گل بخورد ، نکونام احتمالا به خوبی بر سختی شرایط واقف است و می داند نباید بیشاز این خود را وارد حواشی کند ، سرنوشت قهرمانی استقلال در دستان خود استقلال است و با پیروزی در همه بازی ها این تیم می تواند بی اعتنا به نتایج مدعی دیگر قهرمانی در یک فصل سخت و طاقت فرسا و پر چالش عنوان قهرمانی را کسب کند .

هر چند  دو گل خورده ، شاگردان نکونام را تقریبا از حیث تفاضل گل شبیه پرسپولیس کرده است اما استقلال با سه گل توانست شمس آذر را شکست دهد  تا تعقیب و گریز در هفته های باقی مانده در صدر جدول همچنان با پرسپولیس ادامه داشته باشد.

استقلال با این نتیجه ۵۳ امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس ۵۲ امتیازی در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر باقی ماند.

چاپ در شماره ۱۵۲۱ روزنامه یادگار امروز مورخ ۰۳/۰۲/۱۴۰۳

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور