استقلال در تبریز نبرد اما همچنان شانس اول قهرمانی است

صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها

عباس دارایی/گروه ورزشی یادگار امروز: استقلال در یکی از از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در یک دیدار خارج از خانه برابر تراکتور تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد . استقلال در حالی در تبریز مقابل تراکتور به تساوی بدون گل رسید که  این فرصت را به پرسپولیس داد که صدر را تصاحب کند، اما سرخ ها  نیز در دیداری سخت و کسل‌کننده به مصاف سپاهان رده سومی رفته و نتوانستند حریف زردپوشان دیار زاینده رود  شوند. پرسپولیسی ها  فرصت جواد نکونام را غنیمت نشمردند و به تساوی بدون گل رضایت دادند تا کماکان با یک امتیاز استقلال را در صدر تعقیب کنند.

بازی در نیمه نخست به استثنای فرصت خوب مهرداد محمدی در دقیقه هفت چیز خاصی نداشت و استقلال می توانست در این صحنه به گل برسد  اما  شوت زمینی او را حسین پورحمیدی با واکنشی دیدنی دفع کرد تا یک نیمه کاملا سرد و کسل کننده برای دو تیم رقم بخورد .

در نیمه دوم به نظر می رسید آهنگ بازی تغییر کرده است ، مهرداد محمدی در دقیقه ۵۰  پس از آنکه شجاع خلیل زاده را به زیبایی دریبل کرد و او را از جریان بازی محو کرد، وارد محوطه جریمه شد که پس از برخورد با عارف آقاسی سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

استقلال  در دقیقه ۶۲طی یک دقیقه فشار خود را به روی دروازه تراکتور افزایش داد که آبی‌ها از موقعیت‌های نصف و نیمه خود استفاده نکردند.

ارسال مهدی شیری در دقیقه ۶۵ به روی دروازه با ضربه سر امیرحسین حسین زاده همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.استقلال  در دقیقه ۶۹ در گوشه محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شلیک تماشایی مهرداد محمدی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

تراکتور در ۱۵ دقیقه پایانی صاحب توپ و میدان بود ، تراکتور دو فرصت بسیار خوب گلزنی داشت ، در دقیقه ۸۰ ابتدا شوت عبدی را مرادمند با تکل دیدنی دفع کرد و در ادامه حسین زاده نتوانست در دهانه دروازه از توپ ارسالی استفاده کند و خالدآبادی آن را مهار کرد ، او در دقیقه ۹۱ نیز  در محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی ضربه اش  با برخورد به مدافعان استقلال برگشت داده شد.

تراکتوری ها  در دقایق پایانی حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کردند  که بی نتیجه بود و در نهایت نیز بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با پایان بازی‌های هفته بیست و پنجم استقلال با ۵۴ امتیاز در صدر جدول، پرسپولیس با ۵۳ امتیاز در رده دوم و سپاهان با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.

استقلال و پرسپولیس تا پیش از دیدار‌های دیروز، این فرصت را داشتند تا با پیروزی در تمامی دیدار‌های باقی‌مانده خود در لیگ برتر، به امتیاز ۷۰ دست پیدا کنند، اما تساوی مقابل تراکتور و سپاهان منجر به از دست رفتن این رویا شد.

استقلال در حال حاضر ۵۴ امتیاز دارد و حتی اگر تمامی بازی‌های باقی‌مانده خود را نیز پیروز شود، در بهترین حالت ممکن به امتیاز ۶۹ می‌رسد. پرسپولیس نیز که ۵۳ امتیازی است در صورتی‌که تمامی امتیازات باقی‌مانده را به دست بیاورد، ۶۸ امتیازی خواهد شد و هیچ‌کدام از دو تیم قادر نخواهند بود که به رکورد ۷۰ امتیاز دست یابند.

با این حال، نکونام همچنان این فرصت را دارد تا با پیروزی در تمامی بازی‌های باقی‌مانده تیمش  و کسب ۶۹ امتیاز، رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ مسابقات لیگ برتر را از آن خود کرده و رکورد تیم فرهاد مجیدی را بشکند.

شاگردان نکونام در تبریز نباختند ، آن ها یک تساوی را در خارج از خانه دشت کردند و همچنان شانس اول قهرمانی در این فصل به شمار می روند ،  آن ها در ۵ بازی باقیمانده خود فقط در یک بازی از تهران خارج می‌شود، این در حالی است که پرسپولیس ۲ بار از تهران خارج می‌شود. تنها نکته‌ای حائز اهمیتی که برتری آبی‌پوشان را نسبت به پرسپولیس در هفته‌های باقیمانده نشان می‌دهد همین موضوع است، چرا که آبی‌ها با توجه به استفاده از امتیاز هوادارانشان در بازی‌های خود دست بالاتر را نسبت به شاگردان اوسمار دارند.

چاپ در شماره۱۵۳۱روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور