پرسپولیس بیخ گوش استقلال ، نفت نزدیک تر به سقوط

شکست سنگین برزیلِ فیک برابر شاگردان مرد بزریلی 

عباس دارایی/اختصاصی یادگار امروز

پرسپوبیس در یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست و چهارم در آبادان موفق به برتری سه بر صفر برابر صنعت نفت شد . این پیروزی پرگل برای سرخ پوشان در حالی به دست آمد که با توجه به شرایط جدول و حضور آبادانی ها در قعر اینگونه به نظر می رسید که شاید پرسپولیسی ها به زمین سفت برخورد کنند  اما  بر خلاف پیش بینی ها ، شاگردان اوسمار در یک بازی هجومی و مالکانه این تیم را در خانه به سه گل از پیش رو برداشتند.

پرسپولیس در نیمه اول در قیقه ۸ خیلی زود روی سانتر عالیشاه و ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر به گل رسید ، بازی در نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید . در نیمه دوم نفتی ها در خانه به دنبال جبران نتیجه و کسب امتیاز بودند و حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس طرح ریزی کردند اما به جایی نرسیدند .

در دقیقه ۶۶اورونوف توپ را گرفت و به ترابی رساند و پاس خوب او را عیسی آل‌کثیر با یک شوت سرکش وارد دروازه صنعت نفت کرد و بالاخره در دقیقه ۷۱ و از روی نقطه پنالتی حسین کنعانی مدافع پرسپولیس  با فریب دادن پیام پارسا دروازه بان صنعت نفت ، با پای راست توپ را خلاف جهت به سمت راست خودش زد.

گلزنی دو بازیکن خوزستانی پرسپولیس یعنی عیسی آل‌کثیر و حسین کنعانی کار را تمام کرد. صنعت نفت در دقایق پایانی یک موقعیت خیلی خوب داشت که تیرک دروازه و مدافع پرسپولیس اجازه گلزنی را ندادند.

پرسبپولیس پانزدهمین برد خود را در یکی از  قاطع‌ترین پیروزی هایشان جشن گرفتند ،   آن ها در این بازی ۷۰درصد مالکیت بازی را در اختیار داشتند ،  با نرخ ۲۰/۲ امید به گل ، ۱۵شوت و ۶۳۹پاس با دقت ۹۱درصد یک بازی برتر را به نمایش گذاشتند .

امیررضا رفیعی دروازه بان جوان پرسپولیسی ها در چهارمین حضورش در درون دروزاه سرخ ها  چهارمین کلین‌شیت خود را ثبت کرد ،  گرچه عملکرد سازمان دفاعی پرسپولیس به گونه ای است که پرسپولیس در هر بازی به راحتی موقعیت نمی دهد اما عملکرد این دروازه بان به گونه ای بوده که نه تنها خلا علیرضا بیرانوند احساس نشده بلکه نوید روزهای خوبی را برای رفیعی در درون دروازه پرسپولیس می دهد .

ثبات یکی از محورهای کاری مربی برزیلی پرسپولیس است ، او به ترکیبش دست نمی زند ف  اوسمار سعی می‌کند با همان فرمول برنده برانکو جلو برود ،  او ثابت کرده اسست به فرمول و قانون  دست نزدن به ترکیب تیم برنده کاملا اعتقاد دارد ، اوسمار در  ده بازی که در لیگ و حذفی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته است ،  هشت برد و یک مساوی و یک باخت کسب کرده است ، این کارنامه برای مرد برزیلی که برای اولین بار بعنوان سرمبی هدایت تیمی را عهده دار شده است یک  آمار فوق‌العاده است که خیلی زود مدیران تیم را به سمت تمدید قرارداد او ترغیب کرده است .

نمایش های هجومی و نتایج درخشان پرسپولیس با اوسمار حالا آن ها را بیخ گوش استقلال و نکونام بعنوان مدعی قهرمانی قرار داده است ، هر دو تیم موقعیت مناسبی برای قهرمانی دارند ، این هفته استقلال باید در تبریز به مصاف تراکتور برود و پرسپولیس در خانه از سپاهان پرمهره پذیرایی کند ، نتایج این هفته شاید تا حدودی وضعیت جدول را مشخص کند اما آنچه به نظر می رسد این است که سرنوشت قهرمانی به روزهای آخر کشیده خواهد شد .

در بازی های باقی مانده استقلال برابر تیم‌های تراکتور  ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان قرار خواهد گرفت و پرسپولیس نیز با سپاهان ،  نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر و مس رفسنجان بازی خواهد داشت.

چاپ در شماره ۱۵۲۰ روزنامه یادگار امروز مورخ ۰۲/۰۲/۱۴۰۳

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور