طلسم نبردن گل گهر مقابل پرسپولیس پابرجا ماند

پرسپولیس تعارف استقلال را پس نزد !

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

بعد از توقف استقلال در تهران برابر مس رفسنجان ، پرسپولیس دیگر مدعی فتح لیگ برتر در یک بازی سخت و دشوار با سوپرگل اورونوف گل‌گهر سیرجان  را در خانه اش  شکست داد.

در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس و از ساعت ۱۹، تیم‌های گل‌گهر و پرسپولیس در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر میهمان همراه شد.

پرسپولیس در روزی که بعلت مصدومیت ، علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش خود را در اختیار نداشت توانست با بهره گیری از ترکیب همیشگی اش با ارائه یک بازی هجومی و پر موقعیت در نیمه نخست کار گل گهری ها را در خانه یکسره کرده و به سه امتیاز حساس این بازی دست پیدا کند .

شاگردان اوسمار ضمن کسب یک پیروزی خارج از خانه و سه امتیاز حساس این دیدار با  امیررضا رفیعی، گلر آکادمی شان دروازه خود را بسته نگه داشت ، آن ها در نیمه اول بازی را هجومی آغاز کردند  و با خلق موقعیت های مختلف چندین بار تا فتح دروازه گل گهری ها پیش رفتند ، گل گهری ها سعی در  به تعادل کشاندن بازی داشتند اما میل هجومی پرسپولیسی ها بیشتر بود  وبا گذشت زمان بازی فشارش را برای زدن گل بیشتر کرد.

ر دقیقه ۱۵ در حالی امید عالیشاه در محوطه جریمه سرنگون شد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما بنیادی‌فر چنین اعتقادی نداشت ،  فشار پرسپولیس در ادامه هر دقیقه بیشتر می‌شد و در دقیقه ۲۲ شوت اوستون اورونوف از سمت چپ محوطه جریمه را محمدرضا اخباری برگشت داد تا دروازه گل‌گهر بسته بماند.

 

شاگردان اوسمار ویرا در دقیقه ۲۸  با سوپرگل ارونوف پیش افتاد و در ادامه نیز با یک کار تیمی و رد و بدل کردن ده پاس تا آستانه رسیدن به گل دوم پیش رفتند که این بار شوت عبدالکریم حسن به تیرک دروازه اخباری برخورد کرد .

پرسپولیس نیمه دوم  را هجومی تر آغاز کرد و در همان ابتدای بازی این نیمه می توانست به گل دست پیدا کند ،  در دقیقه ۴۷، ضربه ارونوف را در یک مصاف تک‌به‌تک اخباری مهار کرد و در ریباند هم ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی پر افت و خیز گل گهر – پرسپولیس را در پرسپولیسی ها با پاس های کوتاه و بازی مالکانه مدیریت کردند و عزم میزبان برای رسیدن به گل تساوی از سوی شاگردان اوسمار با کنترل بازی به جایی نرسید ، در دقیقه ۷۸ اوسمار ویرا به دلیل اعتراض به داور با کارت قرمز از نیمکت اخراج شد تا سرمربی پرسپولیس در دقایق باقی‌مانده، از روی سکوها تیمش را هدایت کند.

در حالی که پرسپولیسی ها با چند تعویض در میانه میدان سعی در کنترل بیشتر بازی داشتند اما  در ۱۰ دقیقه پایانی فشار گل‌گهر بیشتر شد و در دقیقه ۸۳، ضربه زائر کاظمینی از پشت شش قدم را رفیعی با پا برگشت داد تا جدی‌ترین موقعیت سیرجانی‌ها در نیمه دوم از دست برود ، در دقیقه ۹۶ نیز بهترین فرصت برای گل تساوی را کاظمینی یک بار دیگر هدر داد ،  پاس اشتباه عبدالکریم حسن به زائر کاظمینی رسید اما ضربه مهاجم گل‌گهر در یک مصاف تک به تک به بیرون رفت.

پرسپولیس رسپولیس با تکرار نتیجه بازی رفت یک بار دیگر گل گهر را یک بر صفر شکست داد و  با کسب این پیروزی شیرین خارج از خانه  ۴۶ امتیازی شد و به یک امتیازی استقلال صدرنشین رسید و  طلسم نبردن گل گهر مقابل پرسپولیس پابرجا ماندو

در نهایت پرسپولیس توانست نتیجه بازی رفت را تکرار کند و در سیرجان هم یک بر صفر گل‌گهر را شکست دهد. پرسپولیس با این برد ۴۶ امتیازی شد و به یک امتیازی استقلال صدرنشین رسید. گل‌گهر هم که طلسم نبردن این تیم مقابل پرسپولیس پابرجا ماند، با قبول دومین شکست متوالی، ۳۶ امتیازی و در رده ششم باقی ماند.

چاپ در شماره ۱۵۱۲ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور