واکنش مردم  به خبر «به حال شهر خرم‌آباد گریه‌ام گرفت

گریستن هزاران نفر به حال  خرم آباد

خبر« به حال شهر خرم آبادگریه ام گرفت »که توسط خبرنگاران در خرم آباد نوشته شده  بود ودر روزنامه «یادگار امروز »مورخ ۱۵/۰۱/۱۴۰۳ چاپ شد ،مورد استقبال  ویژه مدیران و دست اندرکاران  رسانه ها ، روزنامه نگاران، مردم و دلسوزان استان لرستان به خصوص شهرستان خرم آباد قرار گرفت.این خبر که توسط پایگاه های خبری یافته ، میر ملاس نو،سایت یادگار امروز، پژواک لرستان، اقتصاد لرستان و… بازنشر گردید، تنها در پایگاه خبری یافته بیش از ۶۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت و خبر برتر و پربازدید این پایگاه قرار گرفت  که در مجموع بیش از یکصد هزار نفر ازاین خبر بازدید و بازخوانی کردند و صدها تماس با دفتر روزنامه یادگار امروز بابت انتشار آن گرفته شد.خبری که به مشکلات عمرانی شهر خرم آباد اشاره دارد توسط مردم بازنشر می گردد و برای مجموعه مدیریت ارشد استان، اعضای شورای شهر، شهردار و شهرداری مناطق خرم آباد و روابط عمومی شهرداری توسط ده ها نفر ارسال شده است ولی هیچ احدی در زمینه مشکلات ذکرشده در خبر فوق پاسخگو نبوده و افکار عمومی هم برای ایشان اهمیتی ندارد.با توجه به اهمیت موضوع این خبر بازنشر میگردد

به حال شهر خرم‌آباد گریه‌ام گرفت

علی صحرانورد/ خبرنگار، مسافر ورهگذر:بنده افتخارآن را داشتم که در دهه ۶۰ در لشکر  ۸۴ خرم آباد خدمت سربازی داشته باشم و با این شهر زیبا و مردم خونگرم ومهمان نواز و با فرهنگ و آداب وسنن آنها آشنایی دارم .در نوروز۱۴۰۳ سعادتی شد و فرصتی پیش آمد که چند روزی  در این شهر باشم و از جاذبه های خدادادی و مفاخر باستانی ودیدنی آین شهر بازدید کنم . خرم آباد از لحاظ وسعت شهری ، چند برابر شده بود و قسمت های زیادی اززمین های کشاورزی آن ،به منزل مسکونی تبدیل شده بودند  لذا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیران شهری و استانی بابت زحمات ،اما  به عنوان یک مهمان و خبرنگار نقد هایی برعملکرد مدیران شهری این شهرستان دارم .امیدوارم رنجیده خاطرنشوند و به فکر چاره اندیشی باشند چرا که قصد ما تلنگری بر عملکرد مسوولین شهری و خدمت صادقانه به مردم است .به دلیل علاقه و تعلق خاطری که به شهر خرم آباد داشته و دارم و همچنین به اقتضای شغلم ، رصد می کردم برنامه ها و شعارهای اعضای شورا شهر و شهردار را که  شعار های رنگارنگ در خصوص نهضت آسفالت رسانی در رسانه ها سر می دادند ولی در عمل این طورنیست و خیابان و کوچه ای در خرم آباد نمی بینی که به فاصله ۱۰متر چاله نداشته باشد  و این مدیران  به جای آماده سازی شهر برای ایام عید نوروز ، آسفالت ریزی وترمیم خیابان های شهررا فراموش و به نوعی تعطیل کردند.چاله های شهر ، پارک ها و فضای سبز،نظافت شهری ،رنگ آمیزی والمان های شهری با مسافران وتوریست ها سخن می گویند .بارش باران درخرم آباد خیلی ازضعف های مهندسی شهری را نمایان می کند .جمع شدن آب در سطح خیابان ها ، ورود گل ولای و سنگ ریزه درسطح تمام خیابان ها ،نبود مهندسی درست ترافیک ،وجود پل ها با ارتفاع پایین بررودخانه داخل شهر که تهدید جدی هستند برای سیلاب و بارش و……و عدم توجه به شهر سازی مدرن باعث شده  که به حال مردم این شهر و وضعیت شهری خرم آباد و این که  هر آنچه در ذهن برای خرم آباد تصور می کردم و وجود نداشت ،گریه ام بگیرد.آقای شهردار و اعضای بخواب رفته پارلمان شهری  ، کار رسانه ، اطلاع رسانی و روشنگری است نه بهره برداری .  اطلاع رسانی از چرایی و چگونگی به قدرت رسیدن مدیران و مبارزه با فساد و معضلات و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت ها  و مصیبت های مردم  و جلو گیری از برنامه های خواص بی خاصیت ، سالوسان و چاپلوسان فرصت طلب و جوانه های بی ریشه است .در حالت کلی و بدون اشاره به شخص و مصداق خاصی و با عرض ادب و ارادت خدمت این دو بزرگوار ( شهردارفراموش کار  و شورای خواب آلود) ترمیم آسفالت خیابان ها و کوچه پس کوچه ها،مبلمان و مهندسی شهری  شما را صدا می زنند و به ضرس قاطع می گویم  آسفالت بیش از۷۰ در صد ازخیابانها و۹۰ در صد ازکوچه ها داغون ونیازبه بهسازی دارند .از شعارهای رنگارنگ پرهیز کنید و خرم آباد را با همه زیبایی هایش بسازید که نیازمند توجه  ویژه مدیران است ..

بعضی از کامنت های مردمی در پایگاه خبری یافته و دیگر سایت ها :

*تشکر می‌کنم از این هموطن گرامی که لطف کردند و نکات خوبی را اعلام کردند. متأسّفانه مسئولان شهر خرم‌آباد دچار روزمرگی شدند و بیشتر با کلمات بازی می‌کنند. اکثر کوچه‌ها و خیابان‌های خرم‌آباد نیاز به آسفالت و ترمیم دارند بعد مهم‌تر اینکه افرادی خبره و توانا که بلد باشند خوب آسفالت کنند در خرم‌آباد خیلی خیلی کم است حتی در بحث رنگ‌آمیزی جداول و هرس درختان هم خیلی بی‌ملاحظه عمل می‌کنند.

* مسافر گرامی کاملا در اشتباه هستند. سلیقه و اولویت ما مردم از انتخاب کردنمون مشخصه .اولویت برای ما طایفه هست نه تخصص .اصلا از اعضای شورا بپرسید دمای آسفالت باید چند باشه، یا چهارتا سوال شهرسازی مطئنا نمیدونند ولی بپرسید فلانی پسر فلان کس بهت رای داده یانه؟! چندتا گوسفند توی ده دارند؟ قطعا با تقریب بالایی جواب میدند.

* ضمن تشکر از نقد ظریف و زیبای این هموطن عزیز و دلسوز متاسفانه مسئولین شهر خرم آباد فقط به حفظ مقام و منصب خود می اندیشند و همواره نگاه دولت ها به خرم آباد و لرستان نگاه بی مهری و بی توجهی بوده وهست . استاندار؟فرماندار؟ و شهردار؟ و پروژه ایجاد سرعت گیر در این شهر از پر کردن چاله چوله های سطح شهر فعال تر و بی نظمی ترافیکی و بی توجهی راهنمایی و رانندگی به حل مشکل ترافیک و راه افتادن سیل در خیابان ها به محض شروع یک بارندگی چند لحظه ای وهزاران حکایت ننوشته و نگفته که فضای شهری گویای این موضوع است

*متاسفانه مسئولین انتقاد ناپذیر که فقط به دنبال حذف صورت مسئله هستند بجای حل مسائل و مشکلات

*کاش این هموطن عزیز نگاهی هم به پل یا اصطلاحا روگذر ورودی دانشگاه لرستان می داشتند و هنر مهندسی و مبلمان شهری را در ورودی شهر ارزیابی می کردند چرا مسئولین ما فرم ارزیابی برای بازدید کنندگان و مهمانان نوروزی ارائه ندادند تا متوجه ضعف عملکرد خود شوند.

* به عنوان یک شهروند خرم آبادی متاسف و شرمنده هستیم که علی رغم این همه جاذبه طبیعی و تاریخی نمی توانیم میزبان خوبی برای هموطنان عزیز باشیم والا این شهر و دیار سالهاست که مدیر و متولی نداره

* خدایش هرچه گفتی درسته

* اگه به فکر آسفالت و بقیه چیزا باشند پس کی به فکر اقوام و بستگان خود و پارتی بازی باشد… وقت نمیکنند که… دلخور نباش ما عادت کردیم…. ده سال دیگه هم بیایی همینه

* ما که از این مسئولین چیزی جز بازی کردن با کلمات ندیدیم

* با عرض سلام و احترام خدمت این برادر عزیز و بزرگوار…احسنت به شما که فقط بخاطر دو سال سربازی این همه غیرت و تعصب و نسبت به خرم آباد دارید.برادر عزیزم ای کاش حداقل یکی از مدیران شهر خرم آباد یک هزارم تعصب شما رو نسبت به این شهر زیبا ولی بدون مدیر داشت..مدیران بیسواد خرم آباد فقط به فکر طایفه بازی خودشون هستن..

* درود براین عزیز مسافر وهموطن ،کسی که در خواب واقعی باشد با بک تلنگر کوچک بیدار می شود،ولی اگر خودش بخواب بزند با پتک هم بیدار نمی شود.

* با سلام خدمت تمام مردم ایران . خرم آباد مظلوم است لرستان مظلوم تر . لر مظلوم است کرد مظلومتر.نقشه خیابان ها مربوط به دوره درشکه است و هیچ تغییری نکرده. جوب های آب کوچکند و باریک به محض بارش باران سیل می آید . خدایا همین یک قلعه فلک الافلاک را از ما بگیر تا به کلی فراموش شویم .

* ممنونم از لطف شما ولی برادر عزیزم بدانید در شهری که برخی اصحاب رسانه به رسالت خود درست عمل نمی‌کنند و با دریافت یه کارت هدیه هر مدیری هرچی بخواهد انتشار می دهند و بخشی از مردمانش که کم هم نیستند رای خود رو در انتخابات ها می‌فروشند انتظار بیشتری نباید داشت به نظر من با وجود این دو فرهنگ غلط اوضاع زیاد بد هم نیست.از ماست که بر ماست.

* خرم اباد زیباترین و با صفا ترین شهر ایران ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی مسولین تبدیل شده به شهر ارواح و روز به روز داره ویران تر وخراب تر میشه.

چاپ در شماره ۱۵۱۱روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور