تساوی دو بر دو استقلال و مس رفسنجان

فرصت فرار و  انتقام از دست رفت

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

استقلال در اولین بازی خود در سال جدید برابر مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی به تساوی رسید . در یکی از دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران استقلال در خانه برابر مس رفسنجان قرار گرفت که این دیدار مهیج و دیدنی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در دقیقه سه بازی حرکت انفرادی سجاد شهباززاده مقابل روزبه چشمی با عبور از این بازیکن و ضربه‌ای زیبا به زاویه موافق همراه شد تا دروازه استقلال در همان ابتدای بازی باز شود.

استقلال اما خیلی زود به گل رسید ، بلانکو در دقیقه ۱۶  روی ارسال دقیق ابوالفضل جلالی با ضربه‌ای سری دیدنی دروازه حامد لک را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۴۶ و در ابتدای نیمه دوم روی توپ‌ربایی سجاد شهباززاده، او توانست با حرکتی تکنیکی وارد محوطه جریمه استقلال شود و پاس رو به بیرون بدهد ف سعید واسعی هم با کنترل سینه و در ادامه ضربه‌ای محکم دروازه استقلال را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۵۰ و خیلی زود ارسال بلند آرمین سهرابیان از نزدیکی نقطه کرنر روی تعلل حامد لک به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و مقابل بلانکو قرار گرفت تا مهاجم آرژانتینی  استقلال دروازه مس را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

شاگردان نکونام با وجود بازی خوب و ترکیبی خود  در روزی که در شروع هر دو نیمه دروازه خود را باز شده دیدند، نتوانستند از فرصت میزبانی برابر مس استفاده کند و مقابل دیدگان تماشاگران خودی متوقف شدند و نتوانستند سال جدید را با پیروزی آغاز کنند تا فرصت پیروزی و انتقام شکست از جام حذفی را از دست بدهند .

استقلال تیمی با نظم و ساختار دفاعی بالاست که در صورتی که از تیم حریف جلو بیفتد این توان را دارد که با سازماندهی به موقع و ساختار تیمی بالا بتواند نتیجه بازی را حفظ کند و تا اینجای لیگ نیز ثابت کرده که یک تیم با فوتبال ساده و نتیجه گراست ، نکته مهم اما در بازی با حریف رفسنجانی این بود که استقلال در ابتدای نیمه نخست و نیمه دوم دو بار از شاگردان نوید کیا عقب افتاد و همین موضوع باعث بر هم خوردن تمرکز اولیه استقلالی ها در شکل دادن به بازی برابر استراتژی از پیش تعیین شده نکونام شد .

با وجود این نکته اما استقلال نشا داد که با جواد نکونام قابلیت تغییر وضعیت در شرایط مسابقه را دارد ، به همان میزان که  استقلال را تیمی نفوذ ناپذیر و دروازه‌اش را غیرقابل تسخیر می‌بینیم اما نکونام نشان داد که تیمش  می تواند  یک بازی تهاجمی و متفاوت با یک تیم تدافعی نیز نشان دهد و در بازی برابر مس رفستجان گرچه دو بار عقب افتاد اما یک بازی شناور و منطقی هم بازی را به تساوی کشاند و هم می توانست با حملات بیشتر به گل پیروزی هم برسد .

بازی برابر مس رفسنجام یکی از بهترین و زیباترین بازی های استقلال در این فصل بود ، استقلال  در این دیدار زیباتر بازی کرد و  بازی رو به جلویی مس رفسنجان همه مزید بر علت شده بود تا  با خلق موقعیت های متعدد دو تیم  شاهد یک بازی بسکتبال گونه‌ای باشیم که پرتکرارروی دروازه هر دو تیم حمله می‌شد.

استقلال شگرد‌های دفاعی را خوب بلد است ولی هنگامی که بخواهد نکونام تیمش رو به جلو می‌آید در سازمان دفاعی تیمش دچار مشکل می‌شود و این درست در بازی هایی خود را نمایان می کند که این تیم از حریف گل دریافت کرده و برای جبران گل تلاش کند ، همین خصیصه را در تیم ملی دوران کی روش نیز دیدیم ، نکونام نیز به تاسی از مرد پرتغالی تیمی را با ساختار دفاعی موزون و بازی ساده ساخته و پرداخته کرده که گرچه توان بازی هجومی را دارد اما در برخی بازی های این چنینی دچار مشکل شده و با بازی رو به جلو دروازه خود را گشوده می بیند .

در بازی مس رفسنجان اما بازی خیلی خوب و در خدمت تیم گوستاوو بلانکو و اضافه شدن مهرداد محمدی  این تیم را در فاز تهاجمی به یک تیم خطرناک و هجومی تبدیل می کند ، بلانکو در این دیدار دبل کرد و در طول مسابقه نشان داد  تا چه اندازه فوتبالیست باهوشی است ، او بارها در میانه زمین و پشت محوطه جریمه حریف توپ ربایی کرد و در هوا نیز شرایط سختی را برای خط دفاعی و حامد لک دروازه‌بان حریف ایجاد کرده بود.

اتفاق تلخ این بازی برای استقلالی ها مصدمیت مهدی پور هافبک این تیم بود اوبه دلیل پارگی رباط صلیبی، ادامه فصل را از دست داد.  در دقیقه ۳۷ بازی بود که مهدی پور در تعقیب فرشید باقری و به دنبال تصاحب توپ بود که ولی زانوی این بازیکن چرخید و او روی زمین افتاد. در شرایطی که این بازیکن با صدای بلند فریاد می‌زد، زانویش را گرفته و روی زمین افتاده بود

همانطور که در تصاویر تلویزیونی نیز قابل حدس بود، مصدومیت این بازیکن جدی بود و برآوردهای اولیه از پای او نشان می‌دهد که مهدی پور دچار پارگی رباط صلیبی شده و فصل را به طور کامل از دست داده است.

چاپ در شماره ۱۵۱۱ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور