منتقدان شرایط را با گذشته مقایسه کنند

افق روشنِ وزنه برداری بانوان

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: هدف ما این است که وزنه‌برداری دختران ایران به سطح اول دنیا برسد؛ مطمئن هستیم دیر یا زود این اتفاق می‌افتد.

کوروش باقری درباره سالی که بر تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران گذشت و برنامه مسابقات دختران ایران در سال جدید، اظهار داشت: امیدوارم دوستانی که همواره تیم ملی وزنه‌برداری بانوان را تجزیه و تحلیل می‌کنند، نقدی هم به گذشته بزنند. قبل از اینکه سجاد انوشیروانی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، دختران ما کجا بودند و آیا شرایط بهتری از الان داشتند؟ طبیعی است که باید نسبت به زمان گذشته بهتر شویم.

وی افزود: در یکسال و نیم گذشته وزنه‌برداری بانوان در رده بزرگسالان اصلا مدال نداشت. الان چهار وزنه‌بردار ما صاحب مدال هستند. سال گذشته سیده‌الهام حسینی قهرمان آسیا شد و فاطمه کشاورز در سال ۲۰۲۳ برنز آسیا را در رده بزرگسالان و مدال طلا را در جوانان کسب کرد. الهه رزاقی نیز در سال ۲۰۲۴ نقره و کیژان مقصودی نیز به برنز رسید.

 

مدالی که رکوردها کنارش لحاظ نشود، به بیراهه رفتن است

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: در رده جوانان و نوجوانان بسیاری از دختران وزنه‌بردار مدال گرفتند. هرچند صرفا مدنظر ما مدال نیست. معتقدم مدالی که رکوردها کنارش لحاظ نشود، به بیراهه رفتن است. آیا بچه‌های ما نسبت به گذشته روند مثبتی ندارند؟ دوستانی که تجزیه و تحلیل می‌کنند باید این مسائل را نیز لحاظ کنند. با در نظر گرفتن جمیع جهات پیشرفت دختران ما در تیم ملی کاملا محرز و محسوس است.

وی یادآور شد: اینکه سرعت پیشرفت کم است و باید بیشتر شود، بحث دیگری است. قبول دارم که برخی معتقد هستند که سرعت رکوردها باید بیشتر شود و من هم موافقم. اگر دوستان ایده دیگری دارند تا سرعت رکوردها بیشتر شود، یک پل نشان دهند تا ما سی و سه پل نشان دهیم.

 

منتقدان وضعیت امروز بانوان را با گذشته مقایسه کنند

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: نکته مهم این است که منتقدان وضعیت امروز بانوان را با گذشته مقایسه کنند، حرکت ما رو به جلو بوده و نشستن و حرکت نکردن را قبول ندارم. مگر می‌شود حرکت نکنیم و به هدف نزدیک شویم. اگر هدف دور باشد، نیاز هست تا قدمی برداشته شود. اینکه بشینیم و مسابقه شرکت نکنیم، سبب نمی‌شود تا پیشرفت کنیم. آیا ما در وزنه‌برداری دختران بهتر از این نفرات داریم؟ قطعا نداریم. اگر کسی آمار دارد معرفی کند. ما با بهترین‌ها در مسابقاتی حضور یافتیم و پیشرفت مدالی و رکوردی ما واضح است.

 

نافی توانایی وزنه‌برداران عزیز در رده سنی بالا نیستیم

وی اظهار کرد: در بحث تغییر نفرات به جز سیده‌الهام حسینی که سن او بالاست و الهه رزاقی که در رده بزرگسالان حضور دارد، باقی وزنه‌برداران زیر ۲۰ سال هستند. ورزشکاران دیگری داشتیم که سن آنها بالای ۳۰ سال بودند و تعدادشان کم نبود. ما به خاطر سن زیاد آنها را از اردو نه بیرون کردیم و نه می‌کنیم. با میدان دادن به جوانان، تحت فشار قرار گرفتن و در رقابت افتادن، امروز شرایطی را می‌بینیم که بیشتر بچه‌ها رکوردهای خوبی زدند و مدال‌آوری کردند.

باقری افزود: ۹۰ درصد ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری بانوان را نفرات زیر ۲۰ سال تشکیل می‌دهند و ما هم نافی توانایی عزیزان دیگر در رده سنی بالاتر نیستیم. جوانگرایی باید دیر یا زود اتفاق می‌افتاد. ما در مسابقات استعدادیابی و قهرمانی کشوری در رده‌های سنی مختلف دوست داریم نفرات بیشتری در اردوهای تیم ملی داشته باشیم اما امکانات ما در حد ۱۲ وزنه‌بردار است.

 

اتفاق تلخی برای وزنه‌برداران در ۱۴۰۲ نداشتیم

وی ادامه داد: اتفاق خوب ۱۴۰۲ در وزنه‌برداری این بود که فدراسیون، توجه لازم را به زنان داشت و دارد. ما چه مدال بگیریم یا نگیریم، به تمامی مسابقات اعزام داشتیم. به طور قطع روند پیشرفت ما باید حفظ شود. تاکید می‌کنم ما مسئول و موظف هستیم تا حتی اگر کور سوی امیدی باشد هم دختران را به تیم ملی دعوت کنیم. بعد از المپیک اگر یک درصد سهمیه بگیریم چه بهتر و اگر نگیریم با قدرت کار را جلو می‌بریم.

 

مطمئن هستم وزنه‌برداری زنان ایران به سطح اول دنیا می‌رسد

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۳ ما اردوهای مختلفی در نظر گرفتیم و اولین مسابقه‌ای که روی آن متمرکز هستیم، مسابقات قهرمانی جوانان جهان در شهریور یا مهر ماه است. بعد از آن در مهر و آبان مسابقات بزرگسالان جهان و جوانان و نوجوانان آسیا باید شرکت کنیم. انتظار این است تا بچه‌ها رکوردها و مدال‌های بهتری بگیرند. باید پیشرفت کنیم و هدف ما این است که وزنه‌برداری دختران ایران به سطح اول دنیا برسد. مطمئن هستیم دیر یا زود این اتفاق می‌افتد. با حمایت فدراسیون امیدواریم هرچه زودتر در آینده به این مهم برسیم. از همه کسانی که چه مثبت می‌نویسند یا انتقاد می‌کنند، ممنون هستم زیرا باعث می‌شوند تا وزنه‌برداری بیشتر دیده شود و امیدوارم منصفانه قضاوت کنند.

چاپ در شماره ۱۵۰۷ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور