پیشرفت ۷۰ درصدی تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان گفت: تقاطع غیر هم‌سطح این دانشگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم این پروژه تا ابتدای مهرماه به نتیجه رسیده و افتتاح شود.

به گزارش یادگار امروز، علی نظری در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسالت رسانه‌ها همان رسالت انبیاست و حرمت قلم به اندازه‌ای مقدس است که خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

وی با بیان این‌که در باب رسالت قلم همین بس که انسان را ارتقا داده و به معراج می‌رساند، افزود: چنان‌چه قلم در دایره توحید و اندیشه ناب باشد انسان را به معراج می‌رساند.

نظری عنوان کرد: در یک‌سال گذشته اقدامات تاثیرگذاری در دانشگاه لرستان صورت گرفته و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که حتما در آینده یاریگر استان خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که در بعد ترمیم هیئت علمی اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین به جهت تقویت بعد بین‌المللی کردن دانشگاه در تلاش هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی با چند کشور همسایه  داشته‌ایم.

نظری بودجه‌ی عمرانی اختصاص یافته به دانشگاه را بودجه‌ی قابل توجهی دانست و ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح دانشگاه لرستان فعال شده و امیدواریم این پروژه تا ابتدای مهرماه به نتیجه رسیده و افتتاح شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه گفت: برای این تقاطع غیرهم‌سطح ۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ی آن اخذ شده است.

رییس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در بحث پژوهش و گرند و پژوهانه اساتید نیز کارهای خوبی انجام شده و سه میلیارد تومان به این مقوله اختصاص داده شده است که  این مهم در راستای چاپ مقالات علمی و بین‌المللی و تقویت ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه می‌باشد.

نظری با اشاره به برگزاری چندین جشنواره و کنگره ملی درسال جاری بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه کنگره ملی شهدای دانشجو  با حضور مدیران ارشد استانی و کشوری برگزارمی‌شود؛ همچنین ۳۷امین جشنواره قرآن و عترت و کنفرانس ملی و بین‌المللی ریاضی نیز در دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با مهارت‌آموزی دانشجویان عنوان کرد: در دانشگاه لرستان کارگاه‌های مهارت‌افزایی با هدف « هر دانشجو یک مهارت» برگزار می‌شود.

نظری افزود: سال گذشته مجوز جذب ۱۰۰ عضو هیئت علمی در دو فراخوان گرفته شد که برخی از آن‌ها جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مسایل واحدهای اقماری شهرستان‌ها، کمبود هیئت علمی است که بخشی از جذب‌های جدید به این مراکز اختصاص داده شده است.

رییس دانشگاه لرستان به وضعیت خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند.

وی با بیان این‌که درخواست احداث ۲ هزار واحد مسکن متاهلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است، اظهار داشت: قراردادی بین این وزارتخانه، وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حال انعقاد است که باید پیگیری لازم برای تحقق کامل این امر صورت گیرد.

نظری افزود: بر اساس قانون حدود ۶ میلیارد تومان سهم دانشگاه لرستان برای ایجاد خوابگاه متاهلی است که کافی نیست و باید دستگاه های اجرایی در این خصوص همکاری و کمک کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان یکی از دغدغه‌های مهم دولت انقلابی را مولدسازی دانست و بیان کرد: درآمدزایی دانشگاه در دوسال اخیر کم بوده و یکی از مسائلی که اهمیت دارد درآمد دانشگاه است.

 

احداث کلینیک گیاه‌پزشکی در دانشگاه لرستان

سعید محمدزاده با اشاره به این‌که۳۲۰۰ نهال مورت در نهالستان‌های دانشگاه کاشته و به شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته گلخانه‌ها و نهالستان‌های دانشگاه راکد بودند که در حال حاضر سه نهالستان در دانشگاه لرستان فعال شده است؛ همچنین دو باغ مرکبات و یک باغ خرمالو نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در خصوص مولدسازی مرغ بومی عنوان کرد: در پروژه‌ای مشترک میان دانشگاه لرستان با جهاد کشاورزی، مرغ بومی و تخم‌گذار تولید و در روستاها توزیع می‌شود که  این امر در راستای افزایش تولید مرغ و تخم‌مرغ، خودکفایی و اشتغال‌زایی بوده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم، احداث کلینیک گیاه‌پزشکی در دانشگاه لرستان بوده است.

 

رتبه پنجم دانشگاه لرستان بین دانشگاه های ۲۰ تا ۴۰ سال کشور

معاون فناوری دانشگاه لرستان نیز در این نشست با اشاره به این‌که این دانشگاه امسال وارد ۴۰ سالگی می شود، گفت: دانشگاه لرستان بین دانشگاه های ۲۰ تا ۴۰ سال کشور در رتبه پنجم قرار دارد.

مصطفی کرم پور ادامه داد: همچنین این دانشگاه در بین ۱۱۰ دانشگاه جامع وزارت علوم، رتبه ۲۸ را دارد.

وی همچنین عنوان کرد: تعداد مقالات سطح بالای این واحد (Q۱) از ۸۷ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ مورد در سال گذشته رسید که این اقدام در رتبه بندی جدید تایمز و ارتقای رتبه دانشگاه تاثیر گذار است.

 

سیل و خشکسالی، دو روی سکه‌ی لرستان

رییس دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری دانشگاه لرستان نیز با بیان این‌که ۷۷ درصد از اراضی استان را منابع طبیعی تشکیل داده است، اظهار داشت: منابع طبیعی بستر حیات است و تمام فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در این بستر رخ می‌دهد که توسعه‌ی کشاورزی، توسعه‌ی گردشگری و توسعه‌ی صنعتی پازل توسعه‌ی استان هستند.

علی حقی‌زاده با اشاره به نقش پژوهشکده‌ها بیان کرد: باید به سمت تشکیل پژوهشکده‌ها حرکت کنیم، خروجی دانشگاه می‌تواند در پژوهشکده‌ها نقش‌آفرینی کرده و در نهایت کارآفرین باشد.

وی با بیان این‌که سیل و خشکسالی دو روی سکه‌ی استان هستند و ما باید یاد بگیریم با سیل سازگاری پیدا کنیم، تصریح کرد: سیل یک نعمت است اگر از آن به درستی استفاده شود و مشکلات ناشی از سیل حاصل کم‌کاری‌های متخصصین و دستگاه‌های اجرایی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور