امتیاز ویژه رتبه‌بندی شامل کدام معلم‌ها می‌شود؟

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌‌بندی معلمان طی روزهای اخیر آغاز شده است و معلمان می‌توانند با مراجعه به سامانه با وارد کردن رقم سمت راست کد ملی خود در جدول‌های زمان‌بندی سایت آموزش و پرورش، تکمیل فرآیند رتبه‌بندی را ثبت کنند.

محسن زارعی افزود: بر اساس قانونی که مجلس و هیئت وزیران تصویب کرده است قرار شده است که با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس خوداظهاری معلم‌ها و در نهایت انجام ارزیابی، و تعیین شایستگی‌های عمومی و شایستگی‌های تخصصی و تجربه، امتیازی را دریافت کنند. امتیاز فوق در اختیار هیئت‌های ممیزی قرار گرفته و بر اساس آن کار رتبه‌بندی آن‌ها انجام می‌شود و رتبه معلمان از آموزشیار، معلم و در نهایت تا استاد معلم تعیین خواهد شد.

وی با بیان این‌که رتبه‌بندی معلمان متناسب با وضعیت هر معلم اتفاق می‌افتد و برای همه معلم‌ها یکسان نیست و عدد خاصی نیست که بتوانم بگویم، ادامه داد: برای معلمانی که در روستاها یا در مناطق محروم مشغول به خدمت و آموزش دانش آموزان هستند امتیازاتی در نظر گرفته‌ایم و این قبیل امتیازات به سایر امتیازات معلمان افزوده می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که رتبه‌بندی معلمان شامل همه همکاران می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور