کنگره ملی شهدای لرستان در خرم‌آباد برگزار می شود

عطر شهدا در لرستان می پیچد

کنگره ملی شهدای استان لرستان ششم آبان ماه جاری در خرم‌آباد برگزار می شود و فضای معنوی سراسر این استان با نام و یاد شهدا عطرآگین شده و مردم ولایتمدار به استقبال این رویداد فرهنگی عظیم رفته اند. استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹ ، ازنا ۴۰۶ ، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶ ، دلفان ۲۴۹ ، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز که شامل ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، در مجموع ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

لرستان دارای ۷۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۹ خانواده دارای سه شهید، سه خانواده دارای چهار شهید است.

برای برپایی کنگره شهدای لرستان از مدت ها قبل ۲۲ کمیته اقدامات قابل قبولی را ارایه داده اند که در این راستا ۳۰ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم و حاشیه نشین، ۴۸۸ هزار و ۱۵۷ سری ارایه خدمات درمانی به خانواده های معسر به نیابت شهدا انجام شده است.

 

وصیت‌نامه شهدا چراغ راه آیندگان است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: وصیت‌نامه شهدا چراغ راه آیندگان است و جوانان باید آنرا الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم در اجلاسیه شهدای جاویدالاثر لرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی مانند انفجار نور ، چهره ها را روشن و مردم را بر ارزش های اسلامی و جبهه های حق علیه باطل آگاه کرد که در این راستا جوانان بسیاری هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند و در راه انقلاب به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: طی یک هزار و ۴۰۰ سال گذشته بیشترین دشمنی علیه اسلام صورت گرفته اما شاهد سرافرازی سربازان اسلام هستیم ، همچنین در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی بسیاری از جوانان مقابل دشمنان ایستادگی کردند و اکنون وصیت نامه شهدا باید در مجالس مختلف بازخوانی شود.

وی افزود: بیش از ۱۴ کشور در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، عراق را همراهی می‌کردند، اما جوانان مومن از خودگذشتگی کردند و باعث سرافرازی اسلام شدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مکتب اسلام دارای دشمنان بسیار است ، تصریح کرد: همواره جریان تاریخی حق و باطل در گذر زمان وجود دارد و قرن بیستم اوج فشارهای فرهنگی غرب در کشورهای شرقی بود و هجوم فرهنگ غربی به جهان اسلام را شاهد بودیم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان افزود: تاکنون اجلاسیه شهدای روحانیت، شهدای عشایر، شهدای بانوان ، شهدای جاوید الاثر و شهدای دانش‌آموز و معلم ذیل کنگره شهدای استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان آماده برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۵۵ شهید در ششم آبان ماه جاری است، گفت: هدف از برگزاری کنگره ها این است که پیام شهدا بر دل بنشیند و این پیام را با اقدامات فرهنگی به نسل جوان انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا بیش از یک هزار و ۸۰۰ یادواره‌ طی ۲ سال گذشته در لرستان برگزار شده است، بیان کرد: شهیدان زنده و حیات بخش هستند ، همچنین بندگی مخلصانه از صفات آنان می‌باشد که به ما آموختند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پرچم عزت و سربلندی به دست دانش آموزان است، اظهار کرد: خانواده شهدا با تقدیم شهید به مقام منزلت رسیدند، بهشت، جایگاه مومنین عادی است، اما جایگاه شهید، بهشت رضوان می‌باشد که شهدای جاویدالاثر و شهدای زن در میان این جمع ممتاز هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دلیل گذشتن از جنگ ترکیبی، بصیرت دانش‌آموزان و نسل جوان است، گفت: اگر شهید سردار سلیمانی و دیگر شهدا توانستند بر دشمنان غالب شوند ، به دلیل رشادت جوانان در دوران دفاع مقدس است ، همچنین بدون صبر و شکیبایی خانواده شهدا، هرگز موفق به پشت سر گذاشتن گردنه های سخت انقلاب نمی‌شدیم.

 

گنبد آهنین اسرائیل کارآیی خود را از دست داده است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گنبد آهنین که اسرائیلی ها همواره از آن به عنوان عاملی برای جلوگیری از حملات رزمندگان فلسطینی یاد می کردند، در عملیات اخیر کارآیی خود را از دست داده است.

سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم گرامیداشت یک هزار شهید جامعه عشایری استان لرستان به عملیات طوفان الاقصی رزمندگان فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: هیمنه پوشالی اسرائیل در پی عملیات روزهای اخیر فلسطینیان بار دیگر فرو ریخت.

وی افزود: گنبد کاغذی رژیم صهیونسیتی که از آن به عنوان گنبد آهنین نام می‌برند، اکنون مورد تهاجم نیروهای فلسطینی قرار گرفته و کمترین تاثیر را داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغاز دوره جدید در تاریخ بشریت است ، اظهار داشت: تمام ابرقدرت های شرق و غرب در دوران دفاع مقدس مقابل کشورمان صف آرایی کردند، ولی ایرانیان سلحشور با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و قیام عاشورا در مقابل نظام سلطه ایستادگی و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران جدا شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مردم به پشتوانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون با تمام قدرت مقابل دشمنان ایستاده اند و کنگره شهدای لرستان به عنوان یک رویداد فرهنگی از ظرفیت های مناسب برای معرفی دوره پرافتخار جمهوری اسلامی است.

 

الگوی زن ایرانی اسلامی در برابر فتنه های استکبار مقاوم است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: الگوی زن انقلابی ایران اسلامی با اقدامات تاریخ ساز در مقابل فتنه های استکبار جهانی مقاومت می کند.

سردار محمدرضا نقدی در اجلاسیه ۴۷۹ شهید زن لرستان با عنوان “انیس شاهدان” بیان کرد: زنان شهید هنوز در یاد و خاطره مردم هستند و باید از مکتب آنان درس گرفت چراکه از تعلقات مالی دل بریدند و هستی خود را فدا کردند تا الگوی زن مسلمان ایرانی را به نمایش بگذارند و جهانیان را از این حقیقت آگاه کنند.

وی افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، زنان مسلمان ایران معلم ثانی برای زنان اسلام هستند که الگوی شرقی متجهرانه و الگوی غربی که زن را وسیله ای برای جذب سرمایه های بیشتر کرده است نپذیرفته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه الگوی سوم، الگوی سازنده و انسان ساز زن مسلمان ایرانی است اظهار داشت: زنان در تغییر مسیر اسلام و کشور نقش شایسته ای ایفا کردند و به ما آموختند که عزت زن در به تکامل رساندن ویژگی های زنانه خود است که در این راستا زن ایرانی نه از زن شرقی و نه از زن غربی الگو می گیرد بلکه انسانی مستقل، توانمند و الگو است.

سردار نقدی گفت: زن مسلمان ایران اسلامی به دور از هر گونه خود کم بینی و در اوج اثر گذاری در عرصه های سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه زن انقلابی ایرانی، عفیف، محجبه و شریف در اصل مرکز قرار دارد و فتوحات جدیدی کسب کرده است افزود: فاطمه الزهرا (س) برجسته ترین زن تاریخ در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بود که رسالت خود را مبنی بر دفاع از ولایت در کسوت یک زن انجام داد.

چاپ در شماره۱۳۸۷ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور