بازیکنان باید به نبود حامد عادت کنند

بسکتبالیست ها و امید بازگشت به روزهای اوج

مرتضی برکاته/گروه ورزش

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بازیکنان تیم ملی باید یاد بگیرند بدون حامد حدادی بازی کنند و امیدوارم با تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان بتوانیم به روزهای اوج بازگردیم.

جواد داوری روز گذشته در خصوص روند تیم ملی و تغییراتی که در مجموعه تیم اعمال شده، اظهار داشت: پیش از این سهراب کیانی سرپرست تیم ملی بسکتبال بود اما به دلیل مشغله و شرایط کاری، این مسئولیت را به محسن شاه‌علی که سابقه حضور در تیم ملی بسکتبال را دارد، سپردیم. بدون شک با حضور وی حاشیه‌های احتمالی تیم ملی هم کنترل می‌شود و با شرایط خوبی مسیرش را ادامه می‌دهد. از سویی دیگر محمد اسلامی هم به کادر فنی اضافه شد و مجموعه خوبی امروز در کنار تیم هستند.

وی در خصوص پنجره انتخابی کاپ آسیا، توضیح داد: ملی‌پوشان کشورمان روزهای ۴ و ۷ اسفندماه سال جاری در پنجره‌ اول انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ باید به مصاف تیم‌های قطر و هند بروند. نخستین دیدار در تهران و در تالار زنده‌یاد محمود مشحون برگزار می‌شود و تیم ملی به سرعت راهی هند می‌شود تا در دیدار دوم به مصاف میزبان خود در دهلی‌نو برود. وضعیت تیم قطر مشخص است و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد اما، هند حریفی است که باید در ابتدای بازی کنترل شود چراکه تیمی سخت‌کوش بوده و نباید آنها را دست کم گرفت.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ۲ لژیونر ما هم به مجموعه تیم اضافه می‌شوند. تلاش ما این است که تیم با شرایط خوبی راهی مسابقات شود و نتایج قابل قبولی هم بگیرد.

داوری همچنین یادآور شد: باید بپذیریم هاکان دمیر در همین مدت تغییراتی در تیم ملی ایجاد کرده و من از مسیری که طی شده رضایت دارم. برخی مسائل مدیریتی و بخش دیگری هم به مباحث فنی بازمی‌گردد. نکته مهم آن است که در هانگژو حامد حدادی را نداشتیم، از سویی دیگر ۲ بازیکن خوب ما هم نبودند و طبیعی است که این مسائل بر روی تیم اثر منفی گذاشت؛ اما بازیکنان باید یاد بگیرند از این پس بدون حامد حدادی به میدان بروند و با تلاش بیشتر به روزهای اوج بازگردیم.

وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید به آن دقت داشت، موضوع تیم‌های پایه است که کارخانه بازیکن‌سازی تیم ملی باید فعال و پویا باشد و تیمی با ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه را ساخت تا در مسیری مشخص و منتهی به هدف پیش برود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد برگزاری آل‌استار ایران که جمعه گذشته بعد از ۷۷ سال در ایران برگزار شد، گفت: باید از عوامل اجرایی این برنامه تشکر کنم چراکه یک ماه پرفشار را برای اجرای این برنامه، سپری کردند. بدون شک این برنامه با ایرادهایی همراه بوده اما در دوره‌های بعدی آنها را به نقاط قوت تبدیل خواهیم کرد. باید در برخی از بخش‌ها اصلاحاتی صورت بگیرد، به عنوان مثال در بخش شوت‌های سه‌امتیازی و اسلم‌دانک‌ها نیازمند تغییراتی هستیم که روی آن کار می‌کنیم.

ملی‌پوش اسبق بسکتبال ایران گفت: در رویداد آل‌استار بحث اصلی و نکته مهم به احترام به تماشاگران باز می‌گردد البته به دلیل شرایط خاصی که داشتیم بر اساس آمار و کارآیی در لیگ نفرات را انتخاب شدند. در این رویداد شاهد استقبال خوب هواداران و جامعه بسکتبال بودیم و با بررسی همه جانبه موارد، دوره‌های بعدی با شرایط به مراتب بهتر برگزار خواهد شد.

چاپ در شماره۱۴۸۲ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور