در ثانیه آخر همه چیز تغییر کرد

فرارکره جنوبی از کابوس ژاپن و ایران !

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

شگفتی روز آخر بازی های دور گروهی جام ملت های آسیا با توقف کره جنوبی برابر مالزی رقم خورد . تیم ملی فوتبال کره جنوبی در آخرین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی این رقابت ها برابر تیم مالزی با تساوی پرگل سه بر سه متوقف شد ، این دومین تساوی پیاپی کره ای ها در مرحله گروهی است تا با کسب پیروزی برابر بحرین و دو تساوی برابر اردن و مالزی این تیم با کسب ۵ امتیاز از سه بازی خود در جدول رده بندی گروه خود پس از بحرین در رده دوم قرار گیرد .

تیم ملی کره جنوبی در جدال بامالزی تساوی کرد تا معادله مراحل حذفی دچار تغییر شود، این تیم هر چند نمایش خوبی ارائه نداد اما چنین به نظر می رسد که کادر فنی کره جنوبی ترجیح داده است تا در سمت دیگر جدول به زندگی ادامه داده و به  حریفان سرسخت تری مانند ژاپن و ایران نخورد .

پیروزی یک بر صفر بحرین مقابل اردن در بازی همزمان کاری کرد تا اردن با وجود کسب ۴ امتیاز به رده سوم جدول گروه  سقوط کند و بحرین ۶ امتیازی شود که در این حالت هم کره جنوبی می‌توانست با عبور از سد مالزی با ۷ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد و در دور یک‌هشتم نهایی حریف ژاپن شود و یک فینال زودهنگام رقم بخورد، اما در دقیقه ۱۵+۹۰ یک اتفاق ناباورانه رخ داد.

کره  جنوبی نیمه اول بازی مقابل مالزی را با برتری یک بر صفر پشت سر گذاشت،  خیلی زود دو گل دریافت کرد و عقب افتاد، اما باز هم کامبک زد و توانست با گل تماشایی لی کانگ‌این (۸۳) و پنالتی سون هیونگ‌مین (۴+۹۰) پیش بیفتد و نشان بدهد هدفش دومی در جدول گروه  و رفتن به سمت مخالف دور حذفی که ژاپن و ایران قرار ندارند، نیست و می‌خواهد صدرنشین شود ولی در ثانیه آخر همه چیز تغییر کرد.

کره ای ها اگر در جدول رده بندی صدرنشین می شدند می بایست در اولین بازی از مرحله حذفی در یک فینال زودرس به مصاف زاپن می رفتند و از این رو بسیار پرواضح بود که کلینزمن و دستیارانش به خوبی می دانستند علاوه بر رقیب سرسختی چون سامورایی ها ؛ آن ها در صورتی که از مرحله سخت اول عبور می کردند باید در مرحله یک هشتم به مصاف برنده ایران و سوریه ای می رفتند که آن دیدار نیز برای کره ای ها سخت بود .

اکنون کره جنوبی به عنوان تیم دوم گروهش از رویارویی با ژاپن جان سالم به در برده و در مرحله حذفی  به مصاف صدرنشین گروهی  خواهد رفت که امکان دارد حریفش در مرحله یک هشتم نهایی عربستان باشد.

هر چند کره ای ها در مرحله گروهی در سه بازی خود شش گل دریافت کرده و ژاپن نیز با دریافت پنج گل در فاز دفاعی بسیار آسیب پذیر نشان دادند اما بدون تردید تیم هایی نظیر کره جنوبی و ژاپن با وجود این که در مرحله گروهی چندان مقتدر نشان ندادند و ضعف های زیادی به ویژه در خط دفاعی به نمایش گذاشتند،  تیم های تورنمنتی محسوب می شوند که در ادامه کار به واسطه تجربه بالای بین المللی و برخورداری از بازیکنان با تجربه می توانند رفته رفته در رقابت ها خود را بازیابی کرده و در جام بمانند.

با همه اوصاف اما تغییر مسیر کره ای ها  کاری کرد تا رقیب بعدی ایران را مسابقه «بحرین و ژاپن» مشخص کند.

با این شرایط تیم ملی فوتبال ایران تا فینال مسابقات (در صورت صعود) با کره جنوبی برخورد نخواهد داشت و تمام معادلات با نتایج گروه کره جنوبی برهم خورد.

چاپ در شماره۱۴۶۶ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور