پاسخ قاطع ایران به کری اماراتی ها

پیروزی با دبل طارمی و دستان بیرانوند !

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل امارات با کسب ۹ امتیاز از سه بازی مرحله گروهی به جمع شانزده تیم پایانی جام ملت های آسیا راه پیدا کرد. تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سوم بهمن ماه، در گروه به میزبانی ورزشگاه اجوکیشین سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

ترکیب ایران مقابل امارات نسبت به بازی گذشته برابر هنگ‌کنگ ۶ تغییر داشت که شجاع خلیل‌زاده، محرمی، حاج‌صفی، عزت‌اللهی، قلی‌زاده و آزمون به جمع نفرات اصلی رسیده و جانشین سیدمجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو شده‌اند.

شاگردان قلعه نویی پس از بازی پر انتقاد برابر هنگ کنگ در بازی دوم مرحله گروهی ، یک نمایش دلپذیر و زیبا برابر اماراتی ها ارائه کرده و کاملا با برنامه و تهاجمی نشان دادند ، با ترکیب هجومی ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی، بازی از ابتدا در اختیار ایران بود و ملی پوشان تلاش زیادی برای گلزنی داشتند ، گل اول برای ایران در دقیقه ۲۶ توسط مهدی طارمی به ثمر رسید.

 پس از پاس علی قلی‌زاده به سردار آزمون، او توپ را بلافاصله با ارسال کوتاه به سمت دروازه حریف فرستاد تا طارمی در فضای خالی پشت دفاع حریف در موقعیت تک به تک موفق به گلزنی شود ، دقیقه ۳۴ علی قلی‌زاده روی ارسال حاج صفی موفق شد با ضربه سر دروازه امارات را باز کند که با بررسی وی ای آر این گل مردود اعلام شد.

دقیقه ۵۹ خطای حسین کنعانی زادگان روی یحیی الغسانی با بررسی  وی ای آر و سپس تصمیم داور به دنبال بازدید آن از طریق مانیتور کنار زمین، خطای پنالتی اعلام شد ، دقیقه ۶۳ علیرضا بیرانوند به درستی مسیر ضربه الغسانی را پیش بینی کرد و ضربه پنالتی امارات را مهار کرد.

گل دوم ایران ایران در دقیقه ۶۵ بازی روی همکاری دوباره سردار و طارمی به ثمر رسید. آزمون پس از اشتباه مدافع حریف به توپ رسید و آن را به طارمی پاس داد که شماره ۹ ایران توپ را با ضربه محکم از بالای دستان خالد عیسی عبور داد و دومین گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۱ محمد محبی سومین گل ایران را به ثمر رساند اما این گل هم رد شد. پیش از اینکه محبی موفق شد ضربه بلوکه شده علیرضا جهانبخش را وارد دروازه امارات کند، در آغاز حمله ایران او روی بازیکن حریف مرتکب خطا شده بود که بررسی داور از طریق نمایشگر کنار زمین آن را مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۳+۹۰ روی پاس بلند به زمین ایران، یحیی الغسانی به توپ رسید و اگرچه علیرضا بیرانوند روی شوت او اثر گذاشت اما توپ وارد دروازه شد تا اولین گل امارات به ثمر برسد.

آمار بازی و آنالیز دقیق اطلاعات و آمار نشان از برتری کامل ملی پوشان کشورمان برابر اماراتی ها دارد ، در این دیدار بازیکنان ایران ۶۰ و اماراتی‌ها ۴۰ درصد صاحب توپ و زمین بازی بودند. ملی پوشان کشورمان ۱۵ و بازیکنان هنگ کنگ ۱۱ شوت به سمت دروازه‌ها شلیک کردند که ۲ شوت ایرانی‌ها و ۵ شوت هنگ امارتی‌ها در چارچوب دروازه بود.

بازیکنان ایران ۴۸۷ پاس با دقت ۸۷ درصد و بازیکنان امارات ۳۰۱ پاس با دقت ۸۰ درصد از خود به ثبت رساندند. بازیکنان هر دو تیم به ترتیب ۱۴ و ۱۳ خطا مرتکب شدند و ۷ کرنر سهم ایران بود. نکته قابل توجه این است که امارات حتی یک کرنر را در این دیدار نداشته است.

شاگردان قلعه‌نویی برابر امارات موفق به  زدن دو گل توسط مهدی طارمی و سه گل مردود در مقابل دریافت یک گل و  برتری ۲ بر یک برابر امارات شدند  تا ۹ امتیازی شوند و صدرنشینی را حفظ کنند و به استقبال دیدار بعدی در دور حذفی با سوریه بروند.

شب قبل از بازی بخشی از خیابان‌های دوحه در تسخیر هواداران پرشور اماراتی بود که برای تیم ملی ایران کری می‌خواندند و در میان شعار‌های فوتبالی، یک عبارت کنایه‌آمیز و عجیب را هم زمزمه می‌کردند: «ایرانی گوش کن، چشمات پر اشک میشه!». ،  ستاره‌های تیم ایران اما بعد از هر گل، پاسخی صریح و مستقیم به شعار اماراتی‌ها بدهند. در کمال تعجب ستاره‌های تیم ملی پس از گلی که طارمی به ثمر رساند، رو به دوربین دست خود را به سمت چشمشان بردند و ادای گریه‌کردن را درآوردند و به این شکل پاسخ طعنه آمیز را به طرفداران امارات دادند.

چاپ در شماره۱۴۶۵ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور