صعود به وقت گلِ نی !

خیبر خیال صعود ندارد

اختصاصی یادگار امروز

عباس دارایی/ فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی با صعود زودهنگام شمس آذر قزوین  و استقلال خوزستان در روز آخر به لیگ برتر به پایان رسید  که خیبر خرم آباد این فصل را نیز نظاره گر صعود تیم های دیگر بود و رویای صعود کماکان برای نماینده لرستان فعلا تداوم خواهد داشت .

اینکه چرا تیمی که پس از شروع نه چندان خوبش در اوایل فصل رفته رفته به جمع مدعیان اضافه شده و با تداوم نتایج خوب یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر در این فصل بود اما به یکباره به شکلی عجیب با ثبت نتایج عجیب بازی های یک صفر برده ناگهان در دقایق پایانی و بعضا تلف شده   به کامبک حریفان منجر شده و این چنین خیبری ها خود را از کورس رقابت دور کردند ، یک بحث قابل تامل است اما سوال اساسی این است که خیبر چرا بدین شکل از رقابت برای صعود بازماند ؟

خیبر خود را از صعود دور کرد ، مایل نبود در جمع مدعیان صعود باشد و حالا که لیگ به پایان نزدیک شده است باید همچون فصل گذشته نماینده لرستان نظاره گر نتیجه گیری تیم هایی باشد که خود را برای صعود ساخته و پرداخته کرده و واقعا عزم صعود به لیگ برتر را داشتند.

خیبر برای صعود شاید بیش از هر مولفه دیگری نیازمند فعل خواستن از سوی تصمیم گیرانش به ویژه مالکش بود که در این فصل نیز به سیاق فصل گذشته نخواست تیمش در کوران رقابت باشد و به لیگ برتر صعود کند.

خیبر در روزی که حریفانش گوی سبقت را برای صعود ربوده بودند درگیر حواشی زمین چمن مجموعه ورزشی تختی شد ، به مشهد کوچ کرد و حتی داغ تماشای بازی های خانگی و برخورداری از امتیاز میزبانی را بر دل هواداران پرشمارش گذاشت و تعمدآ به جای خرم آباد در مشهد از رقبای خود پذیرایی کرد.

در فصلی که با ثبت نتایج بد اول فصل و البته برخی نتایج عجیب میان فصل و دور شدن از صدر می توانست عبدی را به سمت تصمیم برای تغییر سرمربی سوق دهد ، مسعود عبدی مالک خیبر تصمیم به ابقای کسی گرفت که با بازیکنان نیز میانه خوبی نداشته و در چند بازی عملا اختلاف بین کمالوند و بازیکنان مشهود بود .

عبدی در فصلی که باید اقدام به تغییر کادر فنی کرد پای کمالوند ایستاد اما زمانی که نیاز بود پای سرمربیانش می ایستاد اقدام به تغییراتی کرد که شیرازه تیم را در فصول گذشته از هم پاشید .

کمالوند قطعا در آخر فصل جای خود را به یکک مربی جدید خواهد داد اما گویا قرار نیست مالک جویای نام خیبر از تصمیمات  خود طی سه فصل گذشته درس عبرت بگیرد ، اگر قرار است مالک همه کاره و تصمیم گیر باشد پس چه اصراری وجود دارد که برای این تیم مدیرعامل انتخاب شود ؟ اگر تیم مدیرعامل دارد حیطه اختیارات محدود مدیرعامل و قائم به شخص بودن خیبر در اتخاذ تصمیمات کلیدی به چه معناست ؟

بسیار مشهود است که مالک خیبر در پایان فصل دامنه تغییرات را به سمت مدیریت باشگاه نیز گسترش خواهد داد و احتمالا به زودی ناصر جای خود را به فتاحی مدیرعامل جدید خواهد داشت که در سازمان لیگ و باشگاه استقلال پیش از این فعالیت کرده است .

مالک خیبر با تصمیمی جدید اشکش سرمربی فصل گذشته ملاثانی و نفت مسجد سلیمان را را بعنوان سرمربی جدید خیبر انتخاب کرد ، او اما همچنان به ادامه کار با کمالوند تصمیم گرفته ادامه دهد ، کمالوند حالا نه در قامت سرمربی که در شمایل مدیرعامل جدید خیبر قصد دارد به فعالیت خود در باشگاه ادامه دهد   ، اینکه تیمی جدید با سرمربی جدید و مدیرعاملی جدید با چه مکانیسمی می خواهد فعالیت خود را برای فصل جدید شروع کند در هاله ای از ابهام است اما آنچه مشهود است اینکه خیبری ها به سیاق فصل فعلی و فصول گذشته همچنان می خواهد در لیگ یک بماند همچنان که سالها مس کرمان در لیگ یک ماند و در یک مقطع کوتاه به لیگ برتر رفت و حالا مجددآ به لیگ یک برمی گردد ، خیبر فعلا عزمی برای صعود ندارد !

چاپ در شماره ی ۱۲۷۱روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور