معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

مدل حکمرانی نظام سلامت باید تغییر کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: باید توجه ویژه ای به آموزش و توانمندسازی مدیران نظام سلامت داشته باشیم و از مدیران با تجربه نیز در این مسیر استفاده‌های بهینه را ببریم.

بهروز رحیمی با اشاره به تکمیل پروژه‌ها و تأمین منابع به عنوان وظایف ذاتی حوزه معاونت توسعه، بیان کرد: رسالت اصلی حوزه توسعه، تربیت و آموزش مدیران جوان بر اساس نیازهای کشور است.

وی انتخاب روش‌های مناسب آموزشی و آموزش‌های پیوسته را برای تربیت مدیران ضروری دانست و افزود: تبدیل عزت نفس به اعتماد به نفس باعث ایجاد مسئولیت پذیری مدیریتی و ارزش افزوده اجتماعی می‌شود.

رحیمی ضمن اشاره به تفاوت میان واقعیت و حقیقت، اظهار کرد: سیاست‌های مدیریتی مسئولان باید با واقعیت‌های روز جامعه منطبق باشد و بر آن اساس اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین تغییر مدل حکمرانی سلامت را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد آزمون‌های استخدامی باید به سمت ایجاد فرصت جذب برای نیروهای نخبه، متخصص، متدیّن و کارآمد پیش رود.

وی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری را از بنیان‌های مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: خودمدیریتی باید در حوزه‌های مختلف معاونت توسعه وجود داشته باشد تا چابکی در عملکردها ایجاد شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت عدالت در نظام سلامت، افزود: عادلانه ترین کار در حوزه توسعه، شفافیت است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور