کودکان را به فضای مجازی سپرده‌ایم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تمایل دانش‌آموزان برای تقلید از معلم و مربی خود، اظهار کرد: دانش‌آموزان تقلید می‌کنند چون ‌آموزگار خود را دوست دارند و از روی ظاهر معلم، ظاهر خودشان را شکل می‌دهند. پس ما باید روی خودمان کار کنیم و این، تربیت است.

اصغر باقرزاده با بیان اینکه یکی از چالش‌های ما تفکیک تربیت و آموزش است، گفت: در بیشتر کشورهای جهان، تاکید بر تربیت است، یعنی همان چیزی که ما هم باید بدانیم و در سند تحول هم برآن تاکید شده اما تا امروز توجه جدی به آن نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی از یکی از بزرگان پرسیدم که همانطور که امور تربیتی داریم، آیا امور بی‌تربیتی هم داریم؟ یعنی بی‌تربیتی هم تاثیرگذار خواهد بود؟ پاسخ ایشان «آری» بود؛ بنابراین هر شخص که بیشتر با کودک ارتباط دارد، هم می‌تواند او را تربیت کند و هم می‌تواند او را از تربیت دور کند؛ این فرد شاید معلم، ناظم، ‌بابای مدرسه و یا هرکس دیگری باشد.

باقرزاده ادامه داد: نکته دیگر، کمرنگ شدن نقش تربیتی اولیاء است؛ ما واقعا از خانواده‌ها غافل شدیم، به طوری که همه دست‌های خود را بالا گرفته‌اند و می‌گویند نمی‌دانیم چه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید ارتباط‌مان را با فرزندان صمیمی کنیم؛ این ارتباط با محبت، همراهی، همدلی، صحبت کردن و… صمیمی خواهد شد ولی متاسفانه فرزندان را به فضای مجازی سپرده‌ایم و عموما نقش خود را کمرنگ کرده‌ایم.

باقرزاده در ادامه با اشاره به شرایط آماری نیروی انسانی در زمینه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: ما ۱۲۰ هزار مدرسه، ۴۲ هزار مربی پرورشی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ مشاور داریم. در نتیجه نمی‌توان معجزه کرد و شاهد جبران یک شبه کاستی‌ها بود، حتی برای کیفی‌سازی همین نیروهای موجود، کار اندکی انجام شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور