افزون بر ٣ هزار صنعت آلاینده در کشور وجود دارد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: بیش از ٣ هزار صنعت آلاینده در کشور وجود دارد.

ایرج حشمتی بیان کرد: با توجه به اهمیت کاهش آلایندگی صنایع ابتدا باید آنها را شناسایی کنیم که این مسأله به تقویت پایش و استفاده از فناوری های روز دنیا برمی گردد که در تلاشیم از مراکز  دانش بنیان ها در این راستا استفاده کنیم.

وی افزود: در سه تا چهار دهه گذشته همواره با مشکلات محیط زیستی زیادی مواجه بودیم مشکلاتی که ناشی از توسعه ناپایدار بوده است زمانی می توانیم بگوییم که در مسیر توسعه پایدار حرکت می کنیم که در کنار توسعه اقتصادی تخریب محیط زیست را به همراه نداشته باشیم.

حشمتی اظهار داشت: در کشور به علت برخی مشکلات از جمله تحریم ها شاهد پدیده های زیست محیطی زیادی هستیم که تلاش می کنیم با استفاده از قوانین موجود بتوانیم راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از پیشرفت آلاینده ها داشته باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست ادامه داد: همچنین ٣۵ میلیون هکتار کانون های فرسایشی بحرانی داریم که متاسفانه سالانه حدود ۵٠٠ هزار هکتار عملیات عمرانی انجام می شود که فاصله آن بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه باید سوخت و خودرو استاندارد باشد تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم، تصریح کرد: بخش زیادی از موضوعات اقلیمی منشاء خارجی دارد و برای حل این مسائل به همدلی و ایجاد حس مسوولیت اجتماعی و حقوقی نیاز داریم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور