رفع موانع حمل سلاحِ محیط بانان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: متأسفانه در قانون استفاده از سلاحِ محیط‌بانان، ضعف وجود دارد. ما برای رفع آن، اصلاحیه این قانون را تهیه کردیم که امیدواریم هر چه زودتر تصویب شود. تلاش می‌کنیم بتوانیم محیط‌بانان را به جایگاه واقعی رسانده و تحکیم کنیم تا از لحاظ قانونی در حمل سلاح مانعی نداشته باشند.

علی سلاجقه افزود: متأسفانه وقتی محیط‌بانان با شکارچی متخلف روبه رو می‌شوند در استفاده از سلاح دچار شک و تردید می‌شوند در حالی که افراد متخلف به راحتی به سمت آنها شلیک می‌کنند که با اصلاح این قانون این مشکل هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی ما این است که محیط زیست را از اهداف سیاسی کنار بکشیم، اظهار داشت: محیط زیست چون تمام اجزای حیات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در عین حال توسعه هم در بستر محیط زیست انجام می‌شود چون برای زندگی بهتر به توسعه نیاز داریم، عقل هم حکم می‌کند که دانش و نوآوری داشته باشیم. با توسعه پایدار می‌توانیم هم توسعه و هم حفظ محیط زیست را داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار تأسف بیان کرد: برخی از چالش‌های محیط زیستی بازدهی سیاسی می‌کنند و به این موضوعات سمت و سوی سیاسی می‌دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور