نقدینگی و قوانین دست و پا گیر، مشکل اصلی تولید در کشور است

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به‌ این که ۹۲ درصد کارگاه های کشور زیر۱۰ نفر هستند، گفت: مشکل اصلی این واحدها در تولید، بحث نقدینگی و قوانین دست و پا گیر است.

علی اصغر آهنی ها بیان کرد: به عبارت بهتر می توان گفت کارگاه های زیر ۱۰نفر ۴۸ درصد شاغلین کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان این‌که این موضوع به این معنی می‌باشد که حجم عمده اشتغال کشور متعلق به کارگاه های خرد و کوچک است، افزود: مشکل اصلی این است که حمایت از این بخش که بزرگ بوده بسیار اندک است؛ به طور مثال تسهیلات بانکی تنها به ۵ تا ۶ درصد از این ۹۲درصد اختصاص یافته است، یعنی نظام بانکی در پرداخت تسهیلات با صنایع بزرگ همکاری دارد و حمایتی از صنایع کوچک نیست در صورتی که بخش عمده ای از اشتغال متعلق به صنایع خرد وکوچک است.

آهنی ها با اشاره به این‌که حدود ۵۰درصد اشتغال کشور را خدمات، ۱۸ درصد کشاورزی و ۳۲ درصد آن را صنعت تشکیل می دهد، اظهار داشت: بنابراین باید متناسب با همین موضوع حمایت ها در نظر گرفته شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد:در شورای عالی کار اعلام می کردند سهم دستمزد در قیمت تمام شده ۷درصد است اما بررسی هایی که جامعه کارفرمایی داشته است نشان دهنده این است که سهم دستمزد در قیمت تمام شده بیشتر است و سهم دستمزد باید در بخش های مختلف به صورت دقیق بررسی شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور