احداث ۳۵ هکتار گلخانه در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در یک‌سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث شده است که در بهمن‌ماه افتتاح می‌شوند.

سید عماد شاهرخی درجلسه بررسی مسائل حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم حجم گلخانه‌های استان ۷۸ هکتار بوده است، اما ظرف یک‌سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث شده که در بهمن ماه افتتاح می‌شوند.
وی با اشاره به کشت دانه‌های روغنی عنوان کرد: کشت دانه‌های روغنی یک کشت استراتژی و یک فرصت مناسب برای افزایش تولید و اشتغال در استان است که می‌توانیم کشت دانه‌های روغنی دراستان را توسعه دهیم.
شاهرخی با بیان این‌که در زمینه کشت دانه‌های روغنی در استان نسبت به سال گذشته چهار برابر و بیش از ۸ هزار هکتار کشت داریم، افزود: درزمینه کشت دانه روغنی “کاملینا” در اراضی دیم در حال حاضر بیش از ۵ هزار هکتار کشت کرده‌ایم و رتبه اول را در کشور داریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به توزیع کود در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که قیمت کود در بازارهای جهانی ۳ برابر شد اما دولت سیزدهم برای تامین کود در لرستان ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه اختصاص داد.
وی تصریح کرد: در زمینه افزایش تولید گندم نسبت به سال قبل ۱۲۰درصد رشد داشته‌ایم و از ۱۲۳هزار تن به ۲۷۰ هزار تن رسیدیم که با بارندگی و توصیه‌های مناسب کارشناسان به کشاورزان، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای غله داده شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور