چرا از نجابت مردم الیگودرز سواستفاده می‌شود؟

(عباس شاه‌علی)

سالیان سال است از طرح ویرانگر قمرود می‌نویسیم از نبود آب آشامیدنی و کشاورزی در روستاها گرفته تا توزیع آب بی‌کیفیت در شهر، و این وعده‌های انتقال آب به ۹۶ روستای زیان دیده و برداشت از سرشاخه‌های قمرود و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ انوج است که به رفع مشکل امیدوارمان می‌کند.

انتقال سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب الیگودرز برای مصارف کشاورزی و صنعت و گردشگری و شرب و… شهرهای مرکزی ایران بدون توجه به منافع مبدا انتقال، از جمله نارضایتی‌های مردم الیگودرز می‌باشد.

سال‌هاست که هفت سد مطالعه شده الیگودرز که برای جبران خسارات طرح موسوم به قمرود پیش‌بینی شده بودند به حال خود رها شده است و این سوال باقی می‌ماند که چه اقدامی برای اجرایی شدن این سدها انجام داده‌اید؟! و قطع به یقین وضعیت بحران آبی در سایر نقاط استان گواهی بر عملکرد ضعیف مدیریت حوزه آب استان لرستان در مدیریت آب  می‌باشد.

ایستگاه پمپاژ انوج که پس ازپایان طرح انتقال آب به آب منطقه‌ای لرستان واگذار شد و پس از آن به‌واسطه همین ایستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه‌ای برای انتقال آب به ۵۰ روستای منطقه با صرف میلیاردها تومان‌ احداث شد که می‌تواند صدها هکتار از اراضی منطقه بربرود را آبیاری کند، امروز باید جور بی‌آبی پایتخت را بکشد، اما با تعطیلی ایستگاه پمپاژ طرح انتقال آب به روستاهای مذکور نیز با مشکل مواجه‌ خواهد شد.

شنیده‌ها حاکیست که گویا متولیان تامین آب تهران برای انتقال آب استفاده از پمپ‌های این ایستگاه پمپاژ را تنها راه رفع مشکلات پایتخت دانسته و قصد بازکردن پمپ‌های این ایستگاه را دارند و مسوولان آب منطقه‌ای لرستان هم که انگار در این شهرستان هیچ کمبود آبی وجود ندارد با این موضوع موافقت نموده‌اند.

باید مسئولان به این نکته توجه کنند، وقتی که ایستگاه پمپاژ طرح موسوم به قمرود برای بهره‌مندی کشاورزی الیگودرز در مالکیت آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد باور کنند از جمله اموال شخصی نیست که هر کسی و در هر مقامی بتواند آن را به فروش برساند.

فراموش نکنیم روستانشینان که در سال‌های گذشته به‌واسطه انتقال آب الیگودرز به استان‌های دیگر کشاورزی و دامداری و امرار معاش آن‌ها نابود شده است ناراحت و خشمگین هستند و نباید در این زمان که دشمنان نظام به دنبال بهانه‌گیری و مچ‌گیری هستند تا مردم را به کف خیابان‌ها بیاورند با کارهای نابخردانه این زمینه را فراهم کنیم و از طرفی دیگر از نجابت مردم الیگودرز استفاده نکنیم تا هر بلایی بر سرمنطقه بیاوریم.

 

(چاپ در شماره‌ ی ۱۱۵۰ روزنامه‌ی یادگار امروز

مورخ ۲۷ آذر ۱۴۰۱)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور