بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل برگزار شد

بیست و چهارمین جشنواره سالانه خیرین مدرسه‌ساز با حضور پرشور خیرین مدرسه‌ساز، مسئولان کشوری واستانی در محل سالن لاله سبلان اردبیل برگزار شد.

در مراسمی که باحضور و دعوت از اشخاص و گروه‌های مختلف جهت مشارکت در مسیر نیک مدرسه‌سازی و حضور فعال در این امر خداپسندانه برگزار شد، از خیرین و پیشتازان این عرصه تجلیل شد.
رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در این مراسم عنوان کرد: ما منتظر کمک‌های خیرین در این عرصه مقدس هستیم تا همچنان استان اردبیل پیشتاز کشوری این عمل زیبا و خداپسندانه باقی بماند.
جواد قران‌نویس گفت: از سال ۱۳۷۸ مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل پا به این عرصه نهاده و با یاری خداوند توانست ۳۵ درصد از کل مدارس استان اردبیل را به اتمام رسانده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این‌که متوسط فضای آموزشی با توجه به استانداردهای کشوری هشت مترمربع می‌باشد اما متاسفانه از این مقدارفقط ۴مترمربع درحال حاضر در دسترس بوده و این موضوع به هیچ‌وجه زیبنده دانش‌آموزان عزیز نیست که در کلاس‌های ۳۵ الی ۴۰ نفره شرکت کرده و با کمبود فضای آموزشی امکان تحصیل مناسب پیدا نکنند که این امر به هیچ‌وجه در نظر خیرین مدرسه‌ساز استان ایده‌آل نیست.
وی اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌های استان نیاز به توسعه فضای آموزشی ضروری است و حذف کانکس‌های آموزشی و مدارس سنگی و جایگزینی مدارس به‌روز و فضای آموزشی پیشرفته امری مهم است که انتظار می‌رود مجمع خیرین مدرسه‌ساز گام‌های بسیار موثری در این راستا بردارد.
رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز افزود: ما دغدغه کمبود فضای آموزشی را داریم و تمام سعی و تلاشمان بر این مبناست که متناسب با فرهنگ و تمدن جامعه و استان بتوانیم در امر مدرسه‌سازی و حرکت موثر در این مسیر گام‌های موثری برداریم.
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز بیان کرد: در سه سال اخیر ۷۵ مدرسه در قالب ۳۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش پرورش داده شد و با همراهی خیرین سعی بر این است تا در کمترین زمان پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و تحویل دهیم.
حسن محمدی ادیب گفت: از شمال تا جنوب خطه سبلان پروژه‌های متعدد آموزشی، تربیتی و ورزشی در دست اجرا است و امیدواریم با یاری و همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و منابع و اعتبارات دولتی بتوانیم مدارس کانکسی و سنتی را از استان جمع‌آوری نماییم و از سال آینده تمامی دانش‌آموزان عزیز در مدارس جدید خود به تحصیل علم و ادب بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره خیرین مدرسه‌ساز به ویژه مرحوم علیپور را گرامیداشت و عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و مشگین‌شهر و اردبیل بیشتر به چشم می‌خورد و برخی مدارس که تخریبی هستند نیاز جدی به اصلاح و نوسازی دارند.
محمدی ادیب تشریح کرد: ۴۱۶ پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک هزار و ۹۵۲ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان اردبیل بنا شده است که به تفکیک اردبیل ۱۱۹ پروژه، گرمی و انگوت ۶۱ پروژه، مشگین شهر ۵۲ پروژه، نمین ۴۲ پروژه، پارس‌آباد و اصلاندوز ۳۰ پروژه، خلخال و کوثر ۵۲ پروژه، بیله سوار ۱۱ پروژه، نیر ۱۸ پروژه و سرعین نیز ۳۱ پروژه به انجام رسیده است.
وی افزود: ۸۴ پروژه نیز در قالب ۲۸۰ کلاس درس به همت خیرین در حال اجرا است.
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس اردبیل در پایان مجموع تعهدات خیرین مدرسه‌ساز را در ۲۳ جشنواره گذشته مبلغی بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد.
در این مراسم از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه جواد قرآن‌نویس خیر نام آشنای اردبیلی با نام بوی گلبرگ‌های خیس رونمایی شد و کمک‌های خیرین برای امر مدرسه‌سازی نیز جمع‌آوری و در اختیار مجموعه خیرین قرار گرفت.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور