متقاضیان مسکن مهر چه زمانی واحد خود را تحویل می گیرند؟

یک دهه چشم انتظاری

تاکنون وعده‌های بسیاری برای بسته شدن پرونده مسکن مهر داده شده اما هنوز تعداد زیادی از واحدها به دلیل مشکلات زیربنایی و روبنایی و مسائل حقوقی امکان تحویل به متقاضیان را ندارند. حسینی یکی از متقاضیان واحد مسکن مهر در پردیس گفت: مسکن مهر کمک بزرگی برای صاحب خانه شدن و کاهش مشکلات افرادی بود که خانه ندارند و اجاره نشین هستند، اما گاهی شاهد تاخیر در تحویل آپارتمان‌های مسکن مهر هستیم و این موضوع متقاضان را با مشکل مواجه می‌کند.

او ادامه داد: ما متقاضی مسکن مهر فاز ۱۱ زون ۲ شهر جدید پردیس استان تهران هستیم که از سال ۹۰  چشم انتظار تحویل واحد‌های خود می باشیم.

به گفته خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در شهر‌های بالای صدهزار نفر که  مسئول اجرای این واحد‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است، حدود ۱۰۰ درصد واحد‌های  مسکن مهر تحویل داده شده و تنها ۳۲۷ واحد باقی مانده است که مشکل حقوقی دارند.

او بیان کرد: برای حل مشکل حقوقی این واحد‌ها به قوه قضائیه، استانداری و وزارت راه و شهرسازی نامه نگاری کرده ایم.

محبت خواه افزود: در شهر‌های کمتر از صد هزار نفر حدود دو هزار و ۱۴۸ واحد مانده که تاکنون مشکل ۸۰۰ واحد حل شده و برای سایر واحد‌ها هم مسائل حقوقی آن‌ها مطرح است.

او اظهار کرد: در حوزه مسائل حقوقی هم مشکل به گونه‌ای است که بین پیمانکار و تعاونی مشکلاتی ایجاد شده و کار به جایی رسیده که اقدام به شکایت کردند.

علی جعفری معاون وزیر راه وشهرسازی نیز بیان کرد: واحد‌های مسکونی  زون ۲ و ۳ در فاز ۱۱  مسکن مهر پردیس ساخته شده، اما به دلیل تثبیت دیوار‌های حائل، تکمیل خیابان‌ها و دسترسی‌ها با مشکل مواجه شده است .

او خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم سیاست شهری و تاسیسات زیربنایی مورد نیاز سکونت در مسکن‌های مهر  فاز ۱۱ پردیس را کامل کرده و این واحد‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. در صورتی که این واحد‌های مسکن مهر تا پایان امسال هم به بهره برداری نرسد، شاهد رشد قیمت‌های تمام شده خواهیم بود.

 

(چاپ در شماره‌ ی ۱۱۳۹ روزنامه‌ی یادگار امروز

مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۱)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور