ایجاد سابقه تحصیلی با شرکت در آزمون «ترمیم معدل»

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازه زمانی برگزاری آزمون ترمیم معدل، گفت: ما سوابق تحصیلی دانش‌آموزانی را که داوطلب کنکور هستند، تیرماه به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و در قالب وب سرویس این کار انجام می‌شود. ارسال نتایج آزمون ترمیم معدل نیز همین شکل را دارد و وقتی نتایجش اعلام می‌شود، در قالب همین سرویس به دست سازمان سنجش می‌رسد.

محسن زارعی تصریح کرد: ما از قبل در خصوص آزمون ترمیم معدل مصوبه‌ای داشتیم و حالا موضوع ایجاد سابقه تحصیلی هم مطرح شده است و پیشنهاداتی داده‌ایم تا این عملیات تکمیل شود.

وی افزود: در قالب این پیشنهاد، افرادی که سابقه تحصیلی ندارند می‌توانند با شرکت در آزمون ترمیم برای خود سابقه ایجاد کنند و آن دسته از داوطلبان نیز که سابقه دارند، اما درخواست ترمیم معدل دارند، می‌توانند آزمون ترمیم بدهند. پیشنهاد ما این بود که در بازه برگزاری آزمون دی‌ماه دانش آموزان پایه دوازدهم، کسانی که متقاضی ترمیم معدل و کسب سابقه تحصیلی هستند، در قالب داوطلب آزاد بزرگسال ثبت‌نام کنند و آزمون‌شان را بدهند.

زارعی بیان کرد: کلیات این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است، اما هنوز جزئیات آن تایید نهایی نشده و بعد از تصویب نهایی جزئیات، اطلاعات دقیق‌تری در خصوص آن اعلام می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور