صنایع‌دستی لرستان چشم‌به‌راه برندسازی و صادرات موفق؛

صادرات چمدانی صنایع دستی!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: عمده صادرات صنایع‌دستی ما به‌صورت چمدانی است و متاسفانه هنوز بنگاه‌ها و تعاونی‌هایی که به شکل حجمی این محصولات را صادر کنند وجود ندارد

عطا حسن‌پور با بیان این‌که بیش از ۶هزار صنعت‌گر در رشته‌های مختلف حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار صنعت‌گر فعال داریم، دو هزار نیمه فعال و دو هزار صنعت‌گر نیز متاسفانه این هنر را کنار گذاشته‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی ما تهیه مواد خام اولیه است. به عنوان مثال فلز ورشو مدت‌هاست که وارد ایران نمی‌شود و قلم‌زن‌های چیره‌دست ما ناگزیر هستند روی سینی‌های قدیمی قلم‌زنی کنند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: عمده صادرات صنایع‌دستی ما به‌صورت چمدانی است و متاسفانه هنوز بنگاه‌ها و تعاونی‌هایی که به شکل حجمی این محصولات را صادر کنند وجود ندارد و امیدواریم با ورود بخش خصوصی و معرفی شایسته صنایع‌دستی لرستان از جمله گلیم، ماشته وصنایع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی لرستان و…. به صادرات موفق و برندسازی درخوری از این ظرفیت‌ها برسیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: تنها شهر ملی ما در زمینه معرفی صنایع‌دستی بروجرد است که تحت عنوان شهر ملی ورشو در سطح کشور برند محسوب می‌شود و با همت بیشتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی و خود صنعت‌گران لرستانی مابقی رشته‌های صنایع‌دستی لرستان معرفی و برندسازی خواهند شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور