افزایش ۲۳.۵ درصدی اهدای خون در لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان این‌که ۲۴ هزار و ۳۸۸ واحد خون طی نیمه نخست امسال در استان اهدا شده است، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است.
علی سوری با اشاره به این‌که در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۶۱ واحد خون اهدا شده است، بیان کرد: باتوجه به اطلاع‌رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در ۶ ماهه اول امسال، اهدای خون توسط بانوان استان ۲۷ درصد رشد داشت به نحوی که خون‌گیری این قشر از یک‌هزار و ۷۶۲ واحد خونی در ۶ ماهه اول سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۲ واحد در نیمه نخست امسال افزایش یافته است.
وی به میزان مشارکت اهداکنندگان در پویش نذرخون محرم و صفر اشاره کرد و افزود: سال گذشته از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر پنج‌هزار و ۷۵۰ خون‌گیری انجام شده که امسال این آمار به هشت‌هزار و ۲۶۹ مورد رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزایش داشت.
سوری ادامه داد: لرستان به عنوان استان معین، به مناطقی که مصرف خون و فرآورده‌های خونی به علت وجود بسیار بیماران تالاسمی و خاص در آ‌ن‌ها بالا است، خون ارسال می‌کند.
مدیرکل انتقال خون لرستان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز درمانی استان، هفت هزار و ۷۹۰ واحد خونی به استان‌های دیگر از جمله خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است که در مقایسه با چهار هزار و ۹۳۲ واحد خون ارسال شده در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته‌ایم.
وی با اشاره به این‌که در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوع‌دوست لرستان به ویژه اهداکنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیازهای این بخش، انتقال خون را تنها نگذارند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور