بومی‌سازی، تسهیل‌کننده‌ی مسیر اشتغال زندان‌ها

مدیر کل زندان‌های لرستان گفت: با بومی سازی اشتغال در زندان‌های استان توانسته ایم به نتایج قابل قبولی برسیم و بومی‌سازی اشتغال می تواند تسهیل کننده مسیر اشتغال در زندان‌های استان باشد.

پژمان پروین، مدیر کل حوزه اشتغال سازمان زندان‌های کشور در ویدیو کنفرانس تخصصی توسعه برنامه های کمی و کیفی اشتغال زندان ها که بر اساس اولویت های موجود در جذب هرچه سریع‌تر کارآفرینان در سراسر کشور برگزار شد، بیان کرد: مسیر ویژه ای برای تخصیص ارفاقات قانونی به زندانیان کار آفرین، مدرسان کار، اشتغال و حرفه‌آموزی و استاد کار در نظر گرفته شده که باعث ایجاد اشتغال پایدار شده و اشتغال پایدار اولویت اصلی سازمان زندان‌هاست.

مدیر کل زندان‌های لرستان نیز اظهار داشت: تبصره ۱۶سازمان زندان‌ها نیاز به تخصیص اعتبار بیشتری نسبت به گذشته برای اشتغال زندانیان دارد و پیشنهاد ما و همکارانم در حوزه اشتغال زندانیان استان لرستان ارتقای تسهیلات از یک‌صد میلیون به دویست میلیون تومان است تا بتوان اشتغال حقیقی متناسب با هزینه‌های روز جامعه را ایجاد کرد.

عبدالمجید کشوری گفت: برای یکپارچه سازی و دسترسی آنی به پرداخت دستمزد زندانیان نیاز به یک سامانه هوشمند است که می توان گزارشات پرداختی را در لحظه رصد کرد.

وی با بیان این‌که با بومی سازی اشتغال در زندان‌های لرستان توانسته‌ایم بر روی سه موضوع (پرورش زنبور عسل، صنایع چوب و فرش بافی) به نتایج قابل قبولی برسیم، تصریح کرد: بنابراین هر استانی ظرفیت خاص اشتغال را دارا است و بومی‌سازی اشتغال می تواند تسهیل کننده مسیر اشتغال در زندان‌های استان باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور