تهیه ۲۴ نمونه بیولوژیک از گونه‌های مختلف جانوری در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از تهیه ۲۴ نمونه بیولوژیک از گونه‌های مختلف جانوری در چارچوب قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور، در سطح استان لرستان خبر داد.
علی سالاروند بیان کرد: تهیه این نمونه‌ها به منظور غنی‌سازی و ارتقاء کمی و کیفی نمونه‌های بانک زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، برابر دستورالعمل‌های مربوطه انجام شده است.
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط‌زیست لرستان نیز در این خصوص گفت: این نمونه‌برداری به‌منظور نزدیک شدن بیش از پیش به استانداردهای جهانی، توسعه بانک‌های ژن و پشتیبانی از اقدامات مطالعاتی و حفاظتی در سطح جمعیت گونه‌های حیات وحش صورت گرفته است.
محسن امیری با اشاره به کاربردهای بانک ژن اظهار داشت: از مهم‌ترین کاربردهای بانک ژن میتوان به استخراج DNA گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری با استفاده از ژنتیک مولکولی و استفاده از ذخایر ژنتیکی در جهت بهبود ژنتیک جمعیت گونه‌های در معرض خطر و تدوین برنامه‌های مدیریتی گونه‌های حیات‌وحش کشور با استفاده از روش‌های مدیریت ژنتیک و بررسی نمونه‌های بیولوژیک اعم از خون، پوست، بافت و سلول‌های زایشی و همچنین مطالعات ژنتیک جمعیت برای حفظ و مدیریت صحرایی جمعیت‌های جانوری و گیاهی و ساماندهی پژوهش‌ها و تحقیقات به منظور کاربردی شدن مطالعات در حفظ طبیعت و اکوسیستم ها اشاره نمود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور