رویاپردازی های عبدی جواب داد

خیبر یک گام نزدیکتر از همیشه به لیگ برتر

عباس دارایی/ خیبر خرم آباد با پیروزی برابر شاهین بندر عامری بوشهر دوباره به صدر جدول بازگشت. در هفته سی و یکم مسابقات دسته یک فوتبال کشور، نماینده فوتبال لرستان به مصاف شاهین بندر عامری رفت که این دیدار با گل دقیقه نتیجه یک بر صفر به سود خیبر پایان یافت تا شاگردان مهاجری در یک قدمی صعود به لیگ برتر فوتبال ایران قرار گیرند.

خیبری ها حالا با کسب این پیروزی با ۷۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ یک فوتبال ایران قرار دارند . در جدول رده بندی این رقابت‌ها فجر سپاسی با ۶۷، چادرملو با  و یک بازی کمتر در جایگاههای دو م و سوم قرار دارند .

این پیروزی باعث شد تا شاگردان مهاجری با خیال آسوده در سه بازی آخر در دو بازی خارج از خانه برابر استقلال ملاثانی اهواز و شهرراز شیراز و یک بازی خانگی برابر آریو اسلامشهر به میدان بروند .

با توجه به اینکه بعد از بازی عقب افتاده چادرملو اردکان و مس کرمان قرار است ، چادرملو و فجر شهید سپاسی در یک بازی حساس و تعیین کننده برای صعود به لیگ برتر به میدان بروند نتیجه آن بازی به احتمال بسیار زیاد تکلیف خیبر را مشخص   و تیم دیگر  صعود کننده نیز تعیین خواهد شد .

با احتساب رقم خوردن هر نتیجه ای در آن دیدار ، خیبر از سه بازی خود یک بازی را ببرد به لیگ برتر فوتبال ایران صعود خواهد کرد ،نماینده لرستان هم اکنون با این برد ۷۰ امتیازی شد و به صدر جدول بازگشته است و به احتمال بسیار زیاد این تیم لیگ برتری خواهد شد ، مسعود عبدی در چهارمین سال تیم داری اش در لیگ یک فوتبال ایران توانسته است تیمی قوی و رویایی را در این فصل جمع و جور کند به طوری که علاوه بر صدرنشینی در این لیگ تقریبآ تا این جای کار تمامی رکوردهای لیگ یک فوتبال ایران را شکسته است ، تیم او حالا پرامتیازترین تیم تاریخ لیگ یک ایران است و رکورد بیشترین پیروزی را نیز به خود اختصاص داده است .

خیبر که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شده است با قدمتی ۴۰ ساله  یکی از ریشه دار ترین و پرطرفدارترین تیم های غرب کشور است ، این تیم که در سابقه اش چندین سال حضور در لیگ فدس و سطح اول فوتبال ایران در دهه ۶۰ و همچنین صعود به فینال جام حذفی در سال ۶۵ دیده می شود آخرین بار در سال ۶۹ در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته و در میانه دهه هفتاد نیز در آستانه صعود به لیگ یک ایران جام آزادگان در بازی پلی آف مغلوب بهمن کرج شد و از راهیابی به سطح اول فوتبال ایران در آن سالها بازماند .

لرستان در حالی در دهه شصت یکی از استان های برخوردار در حوزه فوتبال ایران بوده است که پس از جنگ و شروع سازندگی چندان مورد توجه قرار نگرفت ، صنعتی شدن فوتبال در ایران و سیطره دولت بر فوتبال منجر به توسعه فوتبال در استان های صنعتی و برخوردار ایران شده و لرستان بواسطه عدم بهره مندی از صنعت بزرگ از نه تنها مسیر توسعه فوتبالی اش متوقف شد بلکه به دلیل فقدان سرمایه گذاری های عظیم و حمایت های دولتی و نبود سرمایه گذار بزرگ در عرصه ورزش ، به یکباره از سطح یک فوتبال ایران دور شده و علیرغم وجود استعدادهای نامدار و شاخص این استان در تیم های لیگ برتری و حتی حضور چندین ملی پوش لرستانی در تیم های ملی فوتبال ایران ، لرستان نتوانست در فوتبال ایران خودی نشان دهد .

عبدی که در اواخر سال ۹۸ به فوتبال آمد و با خرید  خیبر در لیگ دو فوتبال ایران تیمی شایسته را دست و پا کرد علیرغم شایستگی در شهریور ماه ۹۹ رویایش برای صعود به لیگ یک در اولین سال تیم داری اش بر باد رفت .

مسعود عبدی که به گفته خودش به سه تیم ( پرسپولیس ، خیبر و منچستر یونایتد )عشق وافر و مضاعفی داشته است پس از آنکه تیمش در یکقدمی صعود به لیگ یک فوتبال ایران ناکام ماند  با خرید امتیاز کارون خرمشهر ، این تیم را لیگ یکی کرد .

این تیم در سه تجربه قبلی اش موفق به کسب رتبه های هفتم ، چهارم و پنجم لیگ یک فوتبال ایران شده و حالا با سرمایه گذاری های عظیم عبدی و مجموعه اش در این باشگاه در آستانه خلق رویدادی تاریخی برای لرستان در فوتبال ایران است.

با واگذاری ورزشگاه جدید ۱۵ هزار نفری خرم آباد به عبدی و خیبر حالا او در آستانه رسیدن به رویایی هایی است که سالهاست برای خیبر در ذهن پرورانده است ، صعود به لیگ برتر ،  ورزشگاه اختصاصی و استفاده از آخرین تکنولوژی های روز در کاشت چمن و بازسازی ورزشگاهی متناسب با استانداردهای بین المللی ، خیبر به لیگ برتر خواهد آمد و فوتبال ایران نیز احتمالا همانند پرشورهای تبریزی ، این بار باید پرشورهای لرستانی را تجربه کند و لرتباران این بار با خیبر تیمی شایسته را در سطح اول فوتبال به ایران ارائه خواهند داد .

عبدی بخشی از رویاهایش با صعود خیبر به لیگ برتر ایران تعبیر می شود اما بخش دیگری از این رویاهای ذهنی احتمالا پس از حضور این تیم در لیگ برتر فوتبال کشور محقق خواهند شد .

چاپ در شماره ۱۵۴۳ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور