شاگردان گل محمدی همچنان روی نوار پیروزی

شهاب سنگ پرسپولیس به پیکان خورد

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران برابر پیکان به برتری رسید . پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید.

پرسپولیس که با غیبت و مصدومیت کنعانی زادگان ، مهدی ترابی ، وحید امیری ، میلاد سرلک ، مرتضی پورعلی گنجی ، یاسین سلمانی و امید عالیشاه پای به این مسابقه گذاشته بوند در یک بازی هجومی و بازی مالکانه و ساخت بازی از انتهای زمین توانست پیکان را در شب هت تریک شهاب زاهدی از پیش روی بردارد.

در نیمه نخست این مسابقه، از همان دقایق ابتدایی بازی هجومی آغاز شد و بازی تهاجمی پیکان برابر پرسپولیسِ گل محمدی ، نوید یک بازی جذاب و پر گل را می‌داد ، یک ارسال دقیق از سروش در دقیقه ۱۳ باعث شد تا زاهدی با پروازی بلند دروازه پیکان را باز کند و بازی نهایتا با وجود حملات پیکان و موقعیت های هر دو تیم در این نیمه با همین یک گل به پایان برسد.

در نیمه دوم پیکان که به نظر می رسید برای جبران گل خورده پای به میدان آمده یک بازی هجومی ارائه داد  در اولین موقعیت خوو با حامد پاکدل دروازه بیرانوند را فرو ریخت‌‌.

در ادامه شاگردان گل محمدی  مالکیت توپ را در دست گرفتند و با بازی‌سازی سروش رفیعی باز هم پیش افتادند، پاس گل و پنالتی گرفتن سروش در این نیمه با ضربات تمام کننده شهاب همراه شد تا پرسپولیس سه بر یک پیش بیفتد و بازی را ببرد.

در ادامه این نیمه دو تیم موقعیت‌های خوب دیگری هم داشتند که راهی به دروازه نیافت تا بازی با همان نتیجه به اتمام برسد.

در نبود ترابی و امیری و سرلک و عالیشاه که عملا میانه میدان پرسپولیس را خالی از عناصر ترکیب اصلی اش کرده بود  ، سروش رفیعی یک تنه در بهترین فرم خود  دو پاس گل داد‌ و‌ یک‌ پنالتی هوشمندانه گرفت تا پرسپولیس یکی از بهترین نمایش های چند وقت اخیرش را به نمایش گذارد .

شهاب زاهدی مهاجم ناکام پرسپولیس در چهار هفته ابتدایی لیگ که موتور گلزنی اش در بازی با گل گهر روشن شده بود در این بازی نمایشی کم نظیر به جای گذاشت ، زاهدی  موفق شد از ۵ موقعیتی که در این بازی نصیبش شده بود  ۳ گل بزند تا مرد اول بازی پرسپولیس – پیکان لقب گیرد.

یحیی گل محمدی نشان داد چندان قائم به شخص نیست ، او از تیم پرسپولیس یک تیم تاکتیک محور ساخته است که حتی نبود هفت بازیکن اصلی نیز شاکله بازی این تیم را از هم نمی پاشد و همان بازی را به نمایش می گذارد که پیش از این ارائه داده بود ، نبود عناصر اصلی و تاثیر گذار پرسپولیس باعث نشد تا  گل‌محمدی تاکتیک همیشگی پرسپولیس را تغییر دهد ،  در نبود بازیکنان مصدوم و غایب همان مثلث‌های همیشگی در کانال‌های کناری ساخته شد؛ در چپ با حضور سروش، نعمتی و سورگی و‌ در راست دانیال، صادقی و عمری و همین موضوع باعث شد تا سرخ پوشان یک بازی هجومی و تماشاگر پسند ارائه دهند و چندان هم نبود و غیبت بازیکنان مصدوم  غایب به چشم نیامد.

چاپ در شماره۱۳۸۴ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور