اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری

 

 

مدیرکل شیلات لرستان از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری در این استان خبر داد.

کیارش بیرانوند در نشست با مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اظهار داشت: مجتمع‌های خاویاری «رنگین بان» پلدختر با ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن و «چم امیر» با ظرفیت تولید پنج هزار تن گوشت خاویار در شهرستان رومشکان می‌توانند در آینده تحولات اقتصادی خوبی را برای استان به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعات این مجتمع‌ها انجام و در مراحل تهیه اسناد مناقصه هستند، افزود: در صورت احداث و بهره‌برداری برداری از این مجتمع‌ها حدود شش هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت سفید استان افزوده خواهد شد و اشتغالی بیش از دو هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای اهالی منطقه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان با قدردانی از پای‌کار بودن استانداری لرستان، شیلات ایران، قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای احداث این مجتمع‌ها، بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های این مجتمع‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که امیدواریم از اعتبارات مولدسازی جهاد کشاورزی هزینه موردنیاز این مجتمع‌ها تأمین شود.

بیرانوند با اشاره به تأکید جدی وزیر جهاد کشاورزی بر اولویت قراردادن اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان‌ها، افزود: وزیر کشاورزی بر اجرای هرچه سریع‌تر عملیات احداث این پروژه‌ها تأکید داشته‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۳۴ مزرعه ماهیان سردابی، ۷۸ مزرعه ماهیان گرمابی، ۴۸ مزرعه ماهیان زینتی، پنج مزرعه ماهیان خاویاری، ۲ مزرعه پرورش زالو و ۳۶ مزرعه تکثیر در استان فعال است.

مدیرکل شیلات لرستان، بیان داشت: مبلغ هفت هزار میلیارد ریال طی مذاکرات صورت‌گرفته و انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری لرستان، شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری استان اختصاص‌یافته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور