رئیس اتاق بازرگانی لرستان:

راه توسعه کشور از مسیر فناوری است

 

 

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تأکید کرد: راه توسعه کشور از مسیر فناوری است و نیاز بوده ما هم در این جهت گام برداریم و مشکلات بر سر راهمان را شناسایی و رفع کنیم.

به گزارش یادگار امروز -محمد خاکی در جلسه صبحانه کاری با حضور فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان که در اتاق لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اولین اتاق بازرگانی در کشور انگلستان بیش از ۴۰۰ سال پیش شکل گرفت و بعداً در سایر کشورها ایجاد شد، در ایران نیز اتاق بازرگانی سابقه ۱۴۰ ساله دارد که برای اولین‌بار در تبریز تشکیل شده و فلسفه شکل‌گیری این اتاق‌ها، دورهمی و آشنایی و آگاهی از خدمات و توانایی‌های یکدیگر و تلاش در راستای رسیدن به اهداف مشترک است.

وی ادامه داد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات بسیار سریع اتفاق می‌افتد و تکنولوژی و فناوری دائماً در حال به‌روزرسانی است. بیان مشکلات مسائل و راهکارها توسط فعالان حوزه فناوری بسیار بااهمیت است و باعث می‌شود موانع تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن لرستان با اشاره به ظرفیت‌های اتاق بازرگانی از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، یادآور شد: ما روزانه شاهد تغییر آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها هستیم و ده‌ها هزار قانون و آئین‌نامه و بخش‌نامه وجود دارد که در تضاد و پارادوکس با همدیگر و ما باید کلی انرژی بگذاریم که قوانین مخل کسب‌وکار را احصا و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.خاکی، عنوان کرد: همکاران ما در اتاق بازرگانی از صاحبان کسب‌وکار انتظار دارند که اطلاعات لازم در خصوص قوانین مخل کسب‌وکار را در اختیارمان بگذارند تا بتوانیم تمام تلاشمان را برای رفع آنها انجام دهیم.

وی گفت: راه توسعه کشور از مسیر فناوری است و نیاز است ما هم در این جهت گام برداریم و مشکلات سر راهمان را شناسایی و رفع کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن لرستان، افزود: دشمنان اصلی اتحاد و همبستگی، ارتباطات و گفت‌وشنود ضعیف، بدگویی و سخن‌چینی، اختلافات حل نشده، تأیید و پذیرش بی‌کفایتی‌ها و نبود هدف مشترک هستند که از شکل‌گیری یک تشکل قوی جلوگیری می‌کند و باید از اینها پرهیز کنیم، برنامه هفتم توسعه با شش برنامه قبلی همخوانی ندارد که مسیر این برنامه برخلاف برنامه‌های قبلی است و این موضوع را مرتباً به دولت گوشزد کرده‌ایم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور