مردان اورست اولین حریف شاگردان عطایی

مرتضی برکاته/گروه ورزش

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف نپال می‌رود و دو تیم برای اولین بار در تاریخ برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه در شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که در گروه دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال مردان این بازی‌ها با تیم‌های نپال و بحرین همگروه است، از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور به وقت تهران در نخستین مسابقه خود به مصاف نپال می‌رود. جدالی که برای نخستین بار در تاریخ بین دو تیم برگزار می‌شود و این تیم به عنوان شصتمین حریف مردان ایران در زمین حاضر می‌شود.

نپال را باید کشوری اسرارآمیز برای علاقه‌مندان به ارتفاعات بی‌نظیر و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز دانست، اما والیبال این کشور تاکنون موفقیت خاصی تجربه نکرده است و تنها مدال تیم ملی والیبال نپال به مسابقات منطقه مرکزی آسیا در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که به رنگ برنز و مقام سومی است.

تیم ملی والیبال مردان نپال تجربه حضور در چهار دوره بازی‌های آسیایی دارد که بهترین رتبه کسب شده این تیم به جایگاه دوازدهمی در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ برمی‌گردد. همچنین این تیم در سال‌های ۱۹۷۸ و ۲۰۱۸ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

رتبه تیم ملی والیبال نپال در رده‌بندی جهانی نیز نامناسب است به‌گونه‌ای که در بین ۱۰۰ تیم برتر جهان قرار ندارد.

تیم ملی والیبال مردان ایران سابقه بازی در ۱۴ رویداد مهم شامل بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، جام قهرمانان بزرگ، لیگ جهانی، لیگ ملت‌ها، بازی‌های آسیایی، قهرمانی مردان آسیا، جام کنفدراسیون آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، انتخابی المپیک، انتخابی لیگ جهانی، انتخابی قهرمانی جهان و جام واگنر دارد و همان‌گونه که اشاره شد، تیم ملی والیبال نپال شصتمین حریف تاریخ والیبال مردان ایران در جهان محسوب می‌شود .

چاپ در شماره ۱۳۵۸ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور