‍ چه خبر از پلیس لرستان ؟

*امنیت محله ها به مردم سپرده می شود

سردار یحیی الهی در همایش بزرگ معتمدین و متنفذین شهرستان خرم‌آباد با محوریت طرح امنیت محله محور برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه وظیفه پلیس گسترده است، عنوان کرد: گستردگی حوزه پلیس به اندازه‌ای است که هیچ سازمانی نمی‌تواند ادعا داشته باشد شرح وظایفش به اندازه پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: اما بزرگترین و شاخص‌ترین وظیفه پلیس برقراری نظم و امنیت است و توسعه استان بدون امنیت امکان پذیر نیست.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه رشد معنوی و ترویج فرهنگ نیز در سایه امنیت اتفاق می‌افتد، گفت: ما به عنوان پلیس باید تلاش کنیم جوابگوی مطالبات آحاد جامعه باشیم.

سردار الهی با تاکید بر ضرورت همراهی پلیس و مردم، اظهار کرد: اولین ضرورتی که ایجاب می‌کند ما با مردم در ارتباط باشیم، رابطه ارباب و نوکری هست.

وی بیان کرد: راهبرد پلیس، پلیس جامعه محور است و در این میان برطرف کردن نیاز هر شخصی در اجتماع جزو اولویت‌ها است.فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه مردم به پلیس نیاز دارند، چون به امنیت نیاز دارند، گفت: نیروی انتظامی جزو‌ ارکان مهمی است که وظیفه آنها برقراری نظم و امنیت است.

سردار الهی تاکید کرد: بزرگترین مولفه امنیت این است که مردم پشتیبانی کنند، در واقع با پای کار آمدن مردم امنیت پایدار رقم می‌خورد.وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده امنیت مولود اجتماع است، گفت: مسئولی که همراه مردم نباید و از خرد مردم استفاده نکند، راه به جایی نمی‌برد.

فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: امنیت حاصل خرد و هم اندیشی جمعی است، بنابراین همراهی مردم با پلیس ضروری است.

سردار الهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر نقش ریش سفیدان و معتمدین در پیشگیری از جرایم، عنوان کرد: آمار و تجربه نشان داده هر کجا ریش سفیدان و معتمدین پای کار آمده‌اند، اختلافات و معضلات کمتر شده است.

وی به دستور العمل فرمانده انتظامی کشور مبنی بر سپردن امنیت به مردم، گفت: طرح امنیت محله محور یکی از راه‌های سپردن امنیت به مردم است که امروز اولین قدم آن در شهرستان خرم‌آباد رقم خورد.

فرمانده انتظامی لرستان خاطر نشان کرد: معضلات و مشکلات با همراهی معتمدین و متنفذین قابل پیشگیری است.

سردار الهی با اشاره به اینکه ظرف چند ماه گذشته ۳۵ فقره قتل در استان اتفاق افتاده، گفت: علت این قتل‌ها اختلافات جزیی بوده، اختلافاتی که با ورود معتمدین و متنفذین قابل پیشگیری بود.

وی گفت: نقش ریش سفیدان و معتمدین در جلوگیری از برخی رسوم غلط مانند تیراندازی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی لرستان تاکید کرد: انتظار داریم ریش سفیدان و معتمدین در همه حوزه‌ها از جمله عفاف و حجاب هم ورود کنند.

سردار الهی گفت: زنان این سرزمین عفیف هستند، اما راهبرد دشمن تفرقه از درون، فشار از بیرون، گرفتن عفاف و حجاب زنان و غیرت از مردان است.

وی با اشاره به اینکه نقش شما ریش سفیدان، معتمدین و متنفذین در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی بشود و شما به صورت قانونمند به موضوعات مختلف ورود کنید

*دستگیری سارقان و کشف ۱۱ فقره سرقت در کوهدشت

جانشین انتظامی استان از دستگیری ۶ سارق و کشف ۱۱ فقره انواع سرقت در شهرستان کوهدشت خبر داد .

سرهنگ”فرهاد ابدال چگنی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام سرقت درشهرستان کوهدشت، موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی ۶ سارق را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی غافگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در تحقیقات پلیسی ۱۱ فقره سرقت مشاعات ساختمان، منزل، کابل و محتویات خودرو از متهمان کشف و مال باختگان شناسایی و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ابدال چگنی در پایان با بیان اینکه موفقیت پلیس در کشف جرائم نتیجه تعامل با شهروندان است، افزود: بدون مشارکت و همراهی شهروندان، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک در خصوص سرقت را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور در رومشکان

جانشین انتظامی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهاد ابدال چکنی” در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز رومشکان با حضور کارکنان انتظامی این شهرستان به منظور بالا بردن ضریب احساس امنیت محلات اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۲ نفر محکوم و مجلوب تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی و …، یک نفر اراذل و اوباش ، یک نفر سارق  و ۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان لرستان در ادامه این طرح بیش از یک کیلو گرم انواع مواد مخدر، ۱۹ کیسه آرد قاچاق کشف ، ۱۷ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف توقیف، ۱۰معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ ابدال چگنی با اشاره به این که متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند گفت: هدف از اجرای این طرح ها نا امن کردن فضا برای سوداگران مرگ و مخلان امنیت است و این طرح به صورت مداوم و مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

*توقیف محموله ۲۰ میلیاردی کالای قاچاق در پلدختر

فرمانده انتظامی استان از توقیف یکدستگاه کامیون حامل ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان پلدختر خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “یحیی الهی” اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطع پلیس با مخلان اقتصادی، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی در محور پلدختر به خرم آباد به یکدستگاه کامیون مظنون شدند.

وی گفت: پس از توقیف خودرو و   در بازرسی از آن تعداد ۹۴ هزار ۳۹۷ عدد انواع مواد غذایی و نوشیدنی خارجی قاچاق، فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذیصلاح شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار الهی خاطرنشان کرد: پلیس در راستای حمایت از کالای ایرانی و حمایت از قشر کارگر به صورت قاطعانه و بدون اغماض با مخلان اقتصادی برخورد قانونی خواهد کرد.

*دیدار فرمانده انتظامی لرستان با خانواده های شهیدان والامقام “نظام علی لشنی واسداله سهیلی نیا” در دورود

” سردار الهی” فرمانده انتظامی استان، به همراه معاون هماهنگ کننده، فرمانده انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولان انتظامی شهرستان دورود با خانواده های شهیدان والامقام “نظام علی لشنی و اسداله سهیلی نیا ” دیدار و از آنان دلجویی کردند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “یحیی الهی” به همراه سرهنگ “ایرج نظری” معاون هماهنگ کننده استان، سرهنگ “جمشید سیاه منصور”   فرمانده انتظامی شهرستان دورود و تنی چند از مسئولان انتظامی شهرستان دورود به منظورتجلیل از مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، باخانواده های شهیدان والامقام “نظام علی لشنی واسداله سهیلی نیا” دیدار کردند.

سردار الهی در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی انجام گرفت، ضمن قرائت فاتحه به روح ملکوتی امام خمینی”ره” ، شهدای جنگ تحمیلی، محور مقاومت، نظم و امنیت و سید الشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه : خانواده های معظم شهداء نماد صبر، استقامت و پایداری در جامعه هستند، تصریح کرد: خانواده شهداء بزرگترین سرمایه معنوی انقلاب اسلامی و مردم هستند.

سردار الهی در ادامه اظهار کرد: حفظ ارزش های شهداء از وظایف اصلی است و بایستی این فرهنگ با ارزش همچون میراثی گران بها سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود .

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهداء و تکریم آنان مایه دلگرمی، قوت قلب و انگیزه مضاعف مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر و شایسته به مردم و نظام اسلامی است.

وی در ادامه این دیدار ضمن دلجویی از صبر و استقامت خانواده های معظم شهیدان گفت: خانواده شهداء چشم و چراغ ایران اسلامی هستند و شهداء بهترین الگوی واقعی برای بشریت هستند.

*کشف مزرعه بیت کوین قاچاق  در خرم آباد

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و کشف مزرعه بیت کوین و کشف ۳۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “یحیی الهی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر اینکه یک نفر در یکی از محله های شهرستان خرم آباد اقدام به استفاده غیرقانونی از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می کند، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرم آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۵ خرم آباد با هماهنگی قضائی به محل مربوطه اعزام و در بازرسی از مخفیگاه فرد مورد نظر ۳۵ دستگاه ماینرکه به صورت غیرقانونی با استفاده از برق شهری مورد استفاده قرار می گرفتند کشف کردند.

سردار الهی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش ماینر های مکشوفه ۱۲ میلیارد۲۵۰ میلیون ریال اعلام شد گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور