مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان؛

وجود ۱۹ پایگاه امدادی ثابت در سطح لرستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان از راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی این جمعیت در استان خبر داد و گفت:طی یکسال گذشته ۷۸۰ مورد امدادرسانی در حوادث انجام شده است.

محمد قدمی،در سه شنبه های خبری این هفته در جمع خبرنگاران، از وجود ۱۹۷ خانه ی هلال در استان خبر داد و اظهار کرد: این خانه ها، پل ارتباطی ما با مناطق محروم و روستاها هستند،کار آموزش و مانورهای امدادی در این خانه ها انجام می شود و به دنبال این هستیم که تجهیزات لازم را در اختیار این خانه ها قرار دهیم تا در مواقع بحران، رابط خوبی برای جمعیت باشند.

وی،با بیان اینکه ۱۹ پایگاه امدادی ثابت در سطح لرستان با ۴۰۰ امدادگر وجود دارد،افزود:در بحث آمایش سرزمینی هم،پایگاه های امدادی را در نظر گرفتیم.

قدمی در ادامه گفت:جمعیت هلال احمر لرستان در شهرستان ها خانه هلال ندارد اما پاسخگویی و رسیدگی به بیماران نیازمند با ارتباط با آنها در مرکز استان صورت می گیرد و چنانچه قلم دارویی در دسترس نباشد از طریق کارکنان این جمعیت در سایر داروخانه ها تهیه و تامین می شود.

وی اظهار کرد:در حال حاضر، ۴۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر و عضو داریم که در زمینه های مختلف کمک های نقدی، درمانی، اهدای رایگان تجهیزات پزشکی و… به ما کمک می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان همچنین از خیرین خواست که در خصوص بانک امانات تجهیزات پزشکی،جمعیت هلال احمر را یاری دهند.

قدمی با اشاره به شرایط سخت تحریم ها در کشور،گفت:۱۶ بالگرد در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که به صورت شناور در اختیار استان ها قرار می گیرند و با پیگیری استاندار لرستان به صورت مقطعی بالگرد در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار می گیرد.

وی افزود:جمعیت هلال احمر لرستان از نظر تجهیزات و امکانات جزء هشت استان آخر کشور است اما به طور کلی بروز رسانی تجهیزات از جمله لجستیک این جمعیت در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر بیان کرد:هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به صورت نقدی و بلاعوض و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات به نیازمندان پرداخت شده که از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرده ایم.

قدمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ پروژه عمرانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد،گفت:پنج پروژه در حال ساخت این جمعیت ملی و شش پروژه دیگر استانی است.

راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان

وی،از راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر استان با ۱۶ رشته مرتبط با فعالیت این نهاد،خبر داد و گفت:با پیگیری‌ های به عمل آمده با دانشگاه علمی کاربردی کشور مجوز این دانشگاه صادر شده که برای راه اندازی برنامه ریزی می شود.

قدمی در پایان گفت:۷۸۰حادثه درسطح استان لرستان طی یک سال اخیر از سوی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور