سرمایه گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد کشور

بندرعباس-خاندل،خبرنگاریادگارامروز-دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از آماده سازی ۳۷۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور خبر داد.

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور  در مراسم تودیع و معارفع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه دولت مردمی برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد عزم جدی دارد، گفت:۳۷۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان آماده شده است.

عبدالملکی گفت: از ۳۷۰ بسته بزرگ سرمایه گذاری تهیه شده در مناطق آزاد کشور، ۵۰ بسته متعلق به منطقه آزاد کیش است که این موضوع نشان دهنده  نقش مهم این جزیره در توسعه اقتصادی کشور است.

او با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصاد ملی گفت: بیش از ۷۰ درصد تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به صادرات ۱.۷ میلیارد دلاری ایران از طریق مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور، تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران سال گذشته مثبت شد، گفت: تراز مثبت ۷۰۰ میلیون دلاری مناطق آزاد طی سال گذشته نشانگر نگاه پویا به این مناطق توسط دولت مردمی است.

در پایان این مراسم از زحمات سعید پورزادی سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش قدرانی و رحیم سرهنگی به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شد.

چاپ در شماره ی ۱۲۷۴روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور