حضور مدیر عامل شرکت توزیع برق کرمانشاه در دبستان روستای سراب نیلوفر

کرمانشاه –فریده محمدی،خبرنگاریادگارامروز-مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی مدیریت مصرف برق در مدارس استان در آغاز دهه کرامت با حضور در دبستان خیریه روستایی سراب نیلوفر نحوه استفاده بهینه از انرژی برق در منزل ،مدرسه و اماکن عمومی را به دانش آموزان توضیح داد .

مهندس محمد مرادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با حضور در دبستان خیریه سراب نیلوفر نحوه چگونگی صرفه جویی در مصرف برق به دانش آموزان این آموزشگاه که در روستا قرار داشت را توضیح داد .

وی صرفه جویی در مصرف برق را از اولویت های شرکت توزیع برق عنوان کرد و افزود : با صرفه جویی در مصرف برق و استفاده بهینه از لوازم برقی می توان در رشد اقتصادی کشور و در نتیجه رفاه و آسایش مردم سهیم شد، بنابراین دانش آموزان لازم است که نکات مهم در مصرف برق را فراگیرند ‌.

وی با اشاره به پاداش ۲۰ برابری به مشترکان کم مصرف گفت : در مورد نحوه محاسبه پاداش برق بصورت پلکانی، تعرفه برق بابت هر کیلو وات ساعت برق حدود ١٠٠تومان است و پاداش به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی برق تا سقف ٢٠٠٠تومان می باشد که این روند بصورت پلکانی افزایش می یابد و مشترکان کم مصرف می توانند تا ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش دریافت کنند.

مهندس مرادی در ادامه بیان کرد:دانش آموزان با رعایت نکات ساده می توانند سفیران انژری در صنعت برق کشور باشند و کمک شایانی در مدیریت مصرف برق در پیک تابستان ۱۴۰۲ داشته باشند.

وی تاکید کرد :با توجه به راهکارهایی از جمله: قرار دادن درجه کولرهای گازی بر روی دمای آسایش یا همان ٢۴ درجه ،استفاده از سایبان برای کولر های آبی و قرار دادن کولر های آبی روی دور کند وهمچنین استفاده از لامپ های کم مصرف در محیط خانه می توان از مصرف غیر ضروری برق جلوگیری کرد .

در پایان در راستای آگاهی و اطلاع رسانی، دانش آموزان با انواع راهکارهای مدیریت مصرف برق آشنا شدند.

چاپ در شماره ی ۱۲۶۷روزنامه ی” یادگار امروز” مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور