نبود امکانات در لیگ دسته یک؛

تلاش تیم ها برای ماندن و نه سقوط

کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است که لیگ‌های دسته‌های پایین برای فدراسیون فوتبال اهمیتی ندارد و نظارتی بر برگزاری این رقابت‌ها و اتفاقاتی که در آنها رخ می‌دهد وجود ندارد.

لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۲ به پایان رسید و تیم‌های خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان توانستند جواز صعود به لیگ برتر را کسب کنند.

محسن بنگر بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس که در فصل گذشته لیگ دسته اول مدتی هدایت شهرداری آستارا را در اختیار داشت در خصوص کیفیت فنی این مسابقات به خبرنگار مهر گفت: در لیگ دسته اول چند تیم خوب مانند فجر سپاسی، خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان حضور داشتند که برای موفقیت در لیگ هزینه کردند تا هفته آخر برای صعود مبارزه می‌کردند. اما دیگر تیم‌ها از روز اول فقط برای ماندن و سقوط نکردند تلاش کردند و به طور کلی در فصل گذشته تیم‌ها یا خیلی خوب و یا خیلی ضعیف بودند.

وی در خصوص امکانات سخت افزاری تیم‌های لیگ دسته اول گفت: تیم‌ها به لحاظ امکانات و تجهیزات ضعیف هستند و حتی ورزشگاه و چمن مناسبی ندارند. در تیم شهرداری آستارا، ما چند بازی را به دلیل نبودن زمین، بدون تمرین مسابقه دادیم. متأسفانه باید نظارت بیشتری به لیگ دسته اول شود. بازیکنان حاضر در لیگ یک و لیگ دو در سال‌های آینده قرار است در لیگ برتر حضور داشته باشند و باید توجه بیشتری به آنها شود.

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص داوری‌های لیگ دسته اول گفت: در مدتی که من در لیگ دسته اول حضور داشتم داوری‌ها خوب بود و مشکل خاصی از این بابت مشاهده نکردم و داوران باتجربه ای در آن حضور داشتند.

محسن بنگر در ارتباط با پرونده‌های فساد در فوتبال گفت: من با مورد مشخصی مواجه نشدم اما قابل حس کردن بود. یک تیم در یک بازی ۵ گل می‌خورد و در یک بازی دیگر ۴ گل می‌زد و چیز خنده داری بود و انگار مسائل موجود در لیگ یک برای کسی اهمیتی نداشت. متأسفانه فدراسیون فوتبال برای لیگ‌های یک و دو اهمیتی قائل نیست و همین مساله باعث شده است که فوتبال ما روز به روز ضعیف‌تر شود.

وی در پایان در خصوص اینکه لیگ دسته اول با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شود گفت: تعداد تیم‌های لیگ یک زیاد نیست اما باید برای افزایش کیفیت مسابقات و نحوه برگزاری بازی‌ها تلاش بیشتری شود.

چاپ در شماره ۱۵۷۷ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۲

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور