حنان

در نشت خبری رئیس ستاد دکتر پزشکیان با رسانه ها؛

با حضور”پزشکیان” روزنه امید برای مردم ایجاد شد

 

 

سماعیل نایب زاده طولابی /روزنامه نگار

نشست خبری حجت السلام و المسلمین دکتر حمید رضا حنان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان با خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان لرستان با حضور مدیران و معاونت های ستادیو شهرستانهای اتان لرستان  برگزار شد

رئیس ستاد پزشکیان درابتدا به  اهمیت ونقش رسانه ها در روشنگری و اطلاع رسانی در جامعه اشاره داشت و گفت : همیشه در خدمت اهالی رسانه بوده و الآن هم در خدمت این قشر تلاشگر و کنشگر و زحمت کش هستم، یکی از اقشاری که در خدمتشان بوده ام و به فعالیت ارزشمند آنها اعتقاد قلبی دارم همین اصحاب رسانه است.

حنان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره داشت و افزود: امروز شاهد انتخاباتی زود هنگام هستیم و رئیس جمهور فقید که دوست داشت باتلاش وافر جامعه را اداره کند و زحمات زیادی هم متحمل شد  اما اگر ایشان زنده بودند و دوره چهار ساله  را به پایان می بردند مورد انتقاد کسانی قرار می گرفت که آلان از ایشان تمجدید می کنندچراکه هر انسانی در هر جایگاهی محاسنی دارد و معایبی، ایشان هم از این قضیه مستثنا نبودند و متناسب با عملکردش مورد نقد قرار میگرفت.

رئیس شورای اصلاح طلبان در لرستان گفت؛ از سه نفر اصلاح طلب یکنفر یعنی (دکتر مسعود پزشکیان) تایید صلاحیت شد و با ورود دکتر پزشکیان روحی تازه در کالبد جامعه دمیده شده و این کاندیداتوری اصلاحاتی را باید به فال نیک گرفت.

ایشان بیان کردند :با وجود تایید صلاحیت دکتر پزشکیان روزنه ای باز شده تا مردم اعتماد به نفس بدست بیاورند چراکه جامعه به دلیل سومدیریت و ناتوانی در قدرت اجرایی و…، نه تنها به سمت ضعیف تر شدن سوق داده شده بلکه مشروعیت آن هم زیر سئوال رفت.

حنان با اشاره به سخنان امام خمینی( ره ) فرمودند مشروعیت نظام  مشروط به شرکت حداکثری مردم است افزود : حضور حداکثری مردم در انتخابات زمینه ساز ایجاد رشد و توسعه وجلو گیری ازبوجود آمدن  دیکاتوری  را همراه دارد بنابراین کسانی که باعث شدند مشروعیت نظام زیر سئوال برود چه پاسخی دارند برای این ملت عزیز که باید پاسخگو باشند.

رئیس ستاد پزشکیان گفت: مسئله اصلاح طلبی یک ایده و جریان جهانی است و متعلق به فرد و گروه و طیف خاصی نیست اصلاح طلبی همان جریانی است  که  عامه مردم از آن استقبال میکنند و اگر اصلاحات تحقق نیابد جامعه بیشتر با مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مواجه میشود امیدوارم که بزرگان به این رسیده باشند و با تایید صلاحیت دکتر پزشکیان نشان از آن دارد که بیدار شده اند.

حنان به جریان توسعه سیاسی پرداخت و گفت: متاسفانه تا بحال مشکلات جامعه متاثر از عدم توسعه سیاسی بوده و اگر توسعه سیاسی تحقق یابد قطعا توسعه اقتصادی و فرهنگی و ورزشی و علمی و دیگر موارد محقق می شود ولی اگر قدرت در یک جریان متمرکز شود بسیار خطر ناک است.

رئیس شورای اصلاح طلبان  به اهمیت و نقش احزاب در مناسبات سیاسی اشاره داشت و افزود : در موقع انتخابات احزاب می توانند محور باشند و بخوبی مردم را به شکل گسترده برای حضوردر انتخاباتها تشویق وترغیب کنندوآلان توسعه سیاسی نداریم به همین دلیل فعالیت احزاب تقریبا متوقف و عناصر تاثیر گذار آن به انزوا کشیده شده اند. هرچند اگر توسعه سیاسی شکل بگیرد و احزاب باز جایگاه خود را بدست نیاورند جامعه موفق نخواهد شد.

رئیس ستاد  پزشکیان در استان لرستان،افزود: ما انقلاب کردیم تا انسانها به کرامت برسند. آیا تحقق کرامت به چیست. در یک صورت انسان کرامت میابد که حقوق حقه آن بویژه حقوق بشر در جامعه به شکل فراگیر محقق شود در غیر اینصورت هر چند انقلابها هم اتفاق بیفتند انسان به کرامت و حقوق بشری خود نرسیده باشد آن انقلاب ها تاثیری در تحولات مورد نیاز انسانها و جامعه ندارد.

وی گفت:  در تحقق حقوق بشر دو نگاه وجود داردیکی نگاه شریعت است که میگوید بشر هیج حقوقی ندارد جز از طریق شریعت و نگاه دوم میگوید بشر بالذات حقوقی دارد که هیچ کس حق ندارد آنرا از بشر بگیرد.

وی در همین راستا در خصوص رای دادن مردم گفت: حالا با وجود این دو نگاه مردم به کدام نگاه رای میدهند.؟ قطعا بشر نگاه دوم را قبول دارد چون خداوند متعال به ذات حقوق وی را به او داده و واگذار کرده است و اخلاقن خداوند هم نمی تواند این حق را از بشر بگیردچراکه مانع شدن از حقوق حقه بشری برابر با حذف کرامت وی است و خداوند بزرگ هیچ وقت کرامت انسان را نادیده نمی گیرد.

در ادامه  این نشست علی قدرت نجفی دبیر کل حزب اعتلای ایران اسلامی در راستای حمایت از پزشکیان سخنرانی کردند و انتقاد شدید خود را از جلیلی نامزد اصولگرای ریاست حمهوری بیان کرد و گفت :اخیرا” در یک نشست دکتر جلیلی شرکت کردم و چند بار از ایشان سئوال کردم  که نظر شما در رابطه با مبارزه با مسائل فساد اداری و اقتصادی چیست؟ وی با کمال تعحب بجای پاسخگویی گفت مگر چند باره این سئوال را می پرسید و هیچ پاسخی نداد این یعنی عدم اعتقاد به پاسخگویی به مردم و عدم تعهد به حقوق مردماست .

در ادامه حسن نجفوند از پیشکسوتان و روزنامه نگاران بارز جامعه و صاحب امتیاز روزنامه یادگار امروز به سه نکته اشاره کرد وگفت:گفتمان اصلاح طلبی که براساس عقلانیت است  می تواند آنقدر تاثیر گذارباشد که رقبای انتخاباتی در دوره های بعدی از همراهان  وتاثیر گذارها  باشند که در این راستا  انتخابات سال ۷۶ را فراموش نمی کنیم و بازتابش را شاهد بودیم

وی گفت :دوستان رسانه ای مردم را به حضور در پای صندوقهای رای تشویق کنند  تا انتخاباتی در شان مردم ارستان داشته باشسیم

استاد دانشگاه در ادامه افزود : بی مهریها کاری نداریم و بهترین راه برون رفت از وضعیت فعلی  گفتمان استتا بتوانیم تمرین کنیم که بایستی همدیگر را تحمل کنیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور