پزشکیان؛ پدیده انتخابات

علی گودرزیان

گمانه زنی ها  به پایان آمد و شورای نگهبان از تایید صلاحیت شدگان پرده برداشت و یک در برابر پنج آمد.

دکتر پزشکیان با عنوان “نامزد اختصاصی جبهه اصلاحات”، تایید صلاحیت شد و موجی شگفت انگیز و شوک کننده در فضای مجازی ایجاد گردید که پیامد های آن ذهن تحلیلگران را به خود مشغول کرد تا جایی که او را “پدیده ی انتخابات” نامیدند!

برای کسانی که رنج مردم ایران را با تمام وجودشان حس می کنند و می دانند این ملت رنجور در درازای تاریخ، جز شانه های زخمی خود هیچ تکیه گاهی نداشته است، این مقطع تاریخی را بزنگاهی تکرار ناشدنی می دانند که باید تک تک مردم از آن باخبر باشند و به میدان بیایند و کف خیابان ها را به نام فردا و به #برای_ایران تسخیر کنند!

جای درنگ نیست! فرصت کوتاه، وسوسه های ناامیدان و بداندیشان زیاد، کج سلیقگی های مدیریت ستادهای تبلیغاتی هم قوز بالاقوز و بار مردم هم گران است.

حماسه سازان “دوم خرداد ۷۶”که دلشکسته از تلاش های بی سرانجام خود در دوران پیری، روزگار را با حسرتِ آبادانی ایران سپری می کنند، شایسته است به کمک جوانان در ستادهای دکتر پزشکیان بشتابند و سرود صبح رهایی را با فرزندان خود زمزمه کنند!

همان جوانان دهه ی شصتی که در این روزها در حسرت پیشرفت و رفاه ایران و ایرانیان به آستانه ی میان سالی رسیده اند، شایسته است یک بار دیگر برای ایران و به عشق توسعه و پیشرفت کشور، دست هواداران #پزشک_جمهور، دکتر پزشکیان را بگیرند و منادیان شور و هیجان و امید در ستادهای تبلیغاتی شوند!

همه ی دختران و پسران دهه ی هفتاد و دهه ی هشتادی که این روزها جامعه ی ایران را متوجه حضور معنادار خود ساخته اند، ضرورت دارد برای رینگ بوکس کردن اندیشه های طالبانی و برای منزوی کردن آنان که حرمت ها را پاس نمی دارند همه به میدان بیایند و #پزشک_جمهور را حمایت کنند!

دکتر پزشکیان یک چهره ی ملی است که در تراز ملت ایران نام و نشان دارد. او خود را اصولگرای راستین می داند و باور دارد که اصول راستین انقلاب “استقلال(آزادی فردی)، آزادی(استقلال ملی) و جمهوری اسلامی” است که در درازای گذشت ۴۵ سال از انقلاب، این اصول راستین، دستخوش تحریفات و برداشت های اشتباهی قرار گرفته است که ناگزیریم برای اصلاح این اصول، آستین ها را بالا بزنیم!

دکتر پزشکیان برای اصلاح این اصول مردمی به میدان آمده است. او یک اصلاح طلب اصولگرایی است که مردم را عمادِ دین و ستون فقرات نظام می داند.

پزشکیان می تواند نماد جمهوریت ایران باشد. لیاقت دارد که از چهارگوشه ی ایران نام او را صدا بزنند. او پزشکی حاذق و سیاستمداری پاک دست، انسانی شرافتمند و دانشمند است که به زبان های انگلیسی و عربی و ترکی و کردی مسلط و  یک ایرانی نژاده است که با اقوام اصیل پیوندی سببی و نسبی دارد.

پزشکیان، وزیر بهداشتِ درخشان ترین دولت بعد از انقلاب بوده و بدون هیچ ریخت و پاش و هزینه های گزاف تبلیغاتی، پنج دوره ی پیاپی به عنوان نماینده ی مردم هوشمند تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور دارد. با این حال هیچ شرکتی به نام ایشان ثبت نشده و عضو هیات مدیره ی هیچ هلدینگی نیست و پاک زیسته است. رییس جمهور شدن این دانشمند و نخبه ی ایرانی، باعث غرور و سربلندی هر ایرانی نژاده است.

اکنون که چنین پیش آمده است گوش به وسوسه های خناسان ندهیم این بزنگاه طلایی را غنیمت بشمریم و بی هیچ ادعایی #برای_ایران و برای ایرانیان، برای فردا، برای نسل های آینده، برای احیای کرامت انسانی، برای پاسداری از حریم حرمت دختران و پسران، برای دلجویی از جوانانی که تحقیر شده اند، برای دخترانی که تنها یک زندگی به سبک و سیاق خود می خواستند و زهرمارشان کردند به میدان بیاییم، تا یک بار دیگر، حماسه ای از جنس واقعیت و رستاخیزی از جنس حضور آگاهانه برپا سازیم!

چاپ در شماره ۱۵۶۴ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور