دبیرکل فدراسیون فوتبال:

ورود AFC به پرونده فساد در فوتبال ایران

هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره برخورد با مفسدان فوتبال عنوان کرد: همانطور که می‌دانید این پرونده برای سال ۱۴۰۰ بوده و در مرحله بازپرسی است. ان‌شاءالله وقتی اطلاعات کامل به ما برسد، در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. ما قویا می‌گوییم که از وقتی این پرونده به فدراسیون فوتبال اعلام شد، هماهنگی کاملی با دادستانی کرمان داشتیم و در همان ساعات اولیه دوستان از محل کارشان تعلیق شدند. فدراسیون فوتبال آماده پاکسازی فوتبال است و با تمام قدرت تلاشش را انجام می‌دهد. اگر نتایج این دادگاه‌ها به فدراسیون فوتبال برسد، ما قاطعانه عمل می‌کنیم. ما در فوتبال بزرگان زیادی داشتیم و نمی‌خواهیم دیدگاه مردم به فوتبال و خدمات این بزرگان به فوتبال خدشه‌دار شود. این بزرگان با کمترین امکانات باعث پیشرفت فوتبال شدند و ما آنها را فراموش نمی‌کنیم. اگر جرم کسی در فوتبال محرز شود، فدراسیون فوتبال به ویژه آقای تاج بدون هیچ اغماضی با او برخورد خواهد کرد. منتظر نتایج بازپرسی دادگاه‌ها هستیم و نه تنها در این مورد بلکه در موارد دیگر هم اگر بخواهند فوتبال را از مسیرش جدا کنند، با آنها برخورد خواهیم کرد.

ممبینی درباره نتایج تیم‌ها در آن بازه زمانی به ویژه مس رفسنجان تصریح کرد: ابتدا گزارش کامل این پرونده باید به ما برسد و پس از تصیمات قضایی به صورت ویژه به آن می‌پردازیم. موازی با دادستانی، کمیته اخلاق در حال پیگیری یکسری مسائل است و بیکار ننشسته‌ایم و در تلاش هستیم تا زودتر همه ابعاد این پرونده شفاف‌سازی شود.

ممبینی درباره ورود AFC به پرونده فساد به فوتبال ایران گفت: معمولا همه فدراسیون‌ها مورد رصد کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. با ما مکاتبه‌ای داشتند چون این مساله رسانه‌ای شد. گزارشی از فدراسیون ما خواستند و این در همه دنیا وجود دارد. فدراسیون نیز آخرین اطلاعاتی را که در اختیار داشت برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. اگر اتفاقات جدیدی هم رخ بدهد موظف هستیم، آنها را در جریان بگذاریم.

او درباره فساد در باشگاه‌های دیگر فوتبال بیان کرد: ما باید خیلی محتاط باشیم چون اخبار باید صحت داشته باشد. باید تحمل بیشتری داشته باشیم تا کار از مراجع پیگیری شود. باید حرمت آدم‌ها را هم داشته باشیم تا خدایی ناکرده شخص یا نهایی زیر سوال نرود. اجازه بدهید مراجع ذی صلاح کار را به جد پیگیری کنند. بگذارید اخبار به صورت دقیق و با یک اطلاعات کافی از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شود. بعد فدراسیون هم اخبار موثق را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌هایی مبنی بر اعترافات خداداد افشاریان درباره متهمان پرونده فساد گفت: هیچ گزارش کاملی از طرف دادستانی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است. این صحبت‌ها فقط برای فضای مجازی است. اجازه دهید متولی این بخش هر زمان که به نتیجه رسید، اطلاع رسانی کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: با این حال هر چیزی باید ثابت و مستند شود. نهادهای نظارتی ورود کردند و قطعا مستنداتی اگر باشد، ارائه خواهند داد. فدراسیون فوتبال هم تاکنون با دادستانی همراهی کرده و دیدید در اولین مرحله بعضی از دوستان را تعلیق کردیم. اگر جرم‌ها ثابت شود، آرای سخت و محکمی صادر خواهد شد.

ممبینی درباره اظهارات علی خسروی عضو کمیته داوران و اینکه واکنش فدراسیون فوتبال به صحبت‌های ایشان چه خواهد بود بیان کرد: من جزییات این داستان را نمی‌دانم و فقط می‌دانم کمیته اخلاق به این مساله ورود کرده است و یکسری محرومیت‌ها برای ایشان در نظر گرفته شده است به هر حال کسی که عضو کمیته داوران است نباید در روزهای حساس لیگ به یکسری حواشی دامن بزند چون این باعث می‌شود جزو هواداری ملتهب شود.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی به سرعت بعد از توییت‌ها و صحبت‌هایی که در این باره شد ورود کرد و محرومیت‌هایی را در نظر گرفت.

چاپ در شماره ۱۵۶۱ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۲

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور