صعود خیبر فرصت است یا تهدید؟

تیم فوتبال خیبر خرم آباد توانست علیرغم همه محدودیتها تنها به مدد مهندس مسعود عبدی و حمایت هوادارانش با اقتدار به لیگ حرفه ای فوتبال ایران صعود کند و این بسی مایه غرور و سرور و شور همه ماست ، اما اینکه چگونه مردم ، مسئولین و دولتمردان لرستان خاصه خرم آباد بتوانند از این صعود بعنوان یک فرصت مغتنم استفاده کنند خود داستانی است که با توجه به وضع موجود و ضعف زیرساخت ها سر دراز دارد.
شانزده خرداد یکهزار و چهارصد و سه  در حافظه دراز مدت همه ما تا مدتها و شاید تا همیشه باقی خواهد ماند، چه بازیکنان تیم چه هئیت مدیره ، چه هوادارن حاضر در استادیوم و چه آنانی که همچون نگارنده در خانه و پای تلویزیون به تماشای بازی نشستیم و بدون شک هر یک از منظر دید خود این روز را به تصویر کشیده و خواهیم کشید.
منبعد نام استان ما در مهمترین اتفاق ورزشی کشور بر سر زبانهاست و لااقل هر هفته به مدت یکسال شاهد تقابل و رویارویی خیبر خرم آباد با تیم های طراز اول فوتبال ایران هستیم ، حال چینش تیم و نقل و انتقالات چگونه است و چه می شود در حوزه اختیار مدیر عامل ، سرمربی و کادر فنی می باشد اما اینکه چگونه می خواهیم این اتفاق میمون را میزبانی کنیم بستگی به تصمیمات درست و کارشناسانه مسئولین طراز اول استان و شهرستان خرم آباد و نیز مردم خوب و با صفای لرستان دارد.
به گمانم دو ماه فرصت داریم تا با بسیج کلیه امکانات بتوانیم از این فرصت برای معرفی استان استفاده و چه بسا با کوچکترین اشتباه و یا کوتاهی در انجام امور این صعود تهدیدی باشد برای ما.
مطمئناً زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ما هنوز به استاندارد های لازم نرسیده اند که بتوانیم بدون دغدغه شاهد برگزاری این رقابت ها در استان مان باشیم.
ایکاش ورای شورای تامین ، شورایی تخصصی با حضور مسئولین ذیربط اعم از ورزشی ، نظامی ، انتظامی ، پلیس راهور، میراث فرهنگی و گردشگری ، فرهنگ و ارشاد ، صدا وسیما ، شهرداری ، سازمان پایانه ها ، فرودگاه  ، اصحاب رسانه و … با ریاست استاندار محترم تشکیل شود ودر این فرصت باقیمانده تا شروع بازی ها با همدلی و همفکری کمی ها و کاستی ها را تقویت کنیم ، ایکاش هر چه زودتر صدا وسیما سیستم های خود را ارتقا دهد و یک تیم حرفه ای مشتمل بر کارگردان ، مشاور فنی و هنری ، تصویر بردار ، مجری ، صدابردار و…صرفاً برای پوشش این مسابقات تشکیل دهد.
ایکاش میراث فرهنگی و گردشگری هر چه سریعتر هتل ها و اقامتگاههای استان را ساماندهی کند ، فراموش نکنیم که بیشتر تیم های حاضر در لیگ هوادارانی دارند که همه جا همراه تیم هستند پس قطعاً اسکان و ساماندهی آنها از اوجب واجبات است.
بدون شک اصحاب فرهنگ ، قلم و رسانه با همکاری رسانه ملی  باید در زمینه فرهنگ سازی این جریان برنامه ای مدون نموده و به مخاطبان عرضه کنند.
به هر روی اینک فرصتی مهیا شده تا ما بتوانیم پتانسیل های موجود را معرفی و از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببریم ، کاری نکنیم که این فرصت ، تهدیدی باشد برای قوم بزرگ لر.
امین عباسیان

چاپ در شماره ۱۵۵۸ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور