استقلالِ نکونام ، نم پس نمی دهد !

عباس دارایی/ استقلال و پرسپولیس در یکی از جذاب ترین کورس های قهرمانی لیگ برتر قرار دارند و تنها ۴ بازی به پایان رقابت های لیگ بیست و سوم باقی مانده است.

استقلال به ترتیب باید به مصاف فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل گهر سیرجان و پیکان برود ، پرسپولیس هم مقابل هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان صف آرایی خواهد کرد.

بعد از برتری دو گله و سخت پرسپولیس برابر نساجی قائمشهر در مازندران  ، استقلال هم موفق شد همین تعداد گل را به ذوب آهن در یک بازی دشوار  بزند و دوباره به صدر برگردد؛ پرسپولیس مدت هاست اسقلال را در صدر بالاتر از خود می بیند و سپاهان نیز هفته هاست از کورس قهرمانی جا مانده است .

شاگردان نکونام که هفته هاست به صدرچسبیده اند  حالا تنها چهار گام تا قهرمانی فاصله دارند ، سرنوشت قهرمانی درست در دست استقلالی هاست و این تنها در صورتی است که پرسپولیسی ها بتوانند همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند .

مهم‌ترین روز کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس هفته بیست‌وپنجم و مسابقاتی بود  که چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار شد ،  در این روز ابتدا استقلال در تبریز ‌میهمان تراکتور بود و با تساوی صفر صفر متوقف شد  و ساعتی بعد پرسپولیس از سپاهان میزبانی کرد که نتوانست از تعارف استقلالی ها برای صدرنشینی بهره ببرد و در یک بازی بی کیفیت برابر سپاهان به تساوی بدون گل رسیده و حتی در ثانیه های پایانی از شکست گریختند.

روشن است که بازی های پیش رو  تا چه اندازه برای سرخابی‌ها دشوار است و چگونه می‌تواند تاثیری سرنوشت‌ساز بر معادلات قهرمانی بگذارد،  شاگردان نکونام  یک امتیاز بیشتر دارند و این مهم است ،  استقلالِ نکونام  یاد گرفته از فرصت‌هایش نهایت استفاده را ببرد ،  در خیلی از مسابقات تعداد ضربات داخل چارچوب استقلال تفاوت چندانی با تعداد گل‌های این تیم نداشته است ، این تیم از یک ساختار دفاع تیمی قوی بهره می برد و بسیاردر فاز تهاجمی فرصت طلب است و  همین فرصت طلبی  در هفته‌های پایانی قشنگ می‌تواند مثل یک برگ برنده عمل کند.

دیدارهای چهار هفته پایانی  استقلال کمی سبک‌تر از پرسپولیس به نظر می‌رسد،  فولاد و گل‌گهر در حال افول هستند و پیکان هم آن تیمی نیست که با عنایتی بتواند یقه نکونام و تیمش را بگیرد ، در این بین یک تیم می ماند که شاید برای استقلالی ها در مسیر قهرمانی بازی دشواری باشد ، تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته‌های پایانی لیگ علاوه بر معرفی تیم قهرمان، روی سرنوشت تیم‌های سقوط کننده نیز اثر خواهد گذاشت.

الهامی و شاگردانش علاوه بر تاثیرگذاری بر روی معرفی تیم قهرمان لیگ روی تیم‌های سقوط کننده نیز اثر گذار باشد ، آن ها علاوه بر استقلال باید به مصاف فولاد و استقلال اهواز خواهند رفت و همین موضوع هم در صدر و هم در قعر رقابت ها را حساس و جذاب کرده است .

رمزها حتما به اتفاقات و حوادث فوتبال امیدوار خواهند بود. فرم تیمی پرسپولیس هم در دور برگشت بسیار خوب بوده اما نباید فراموش کرد که استقلال یک امتیاز جلوتر است و بازی های راحت تری را نیز پیش رو دارد ، بازی های دشوار برابر هوادار ، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان و یک دیدار برابر استقلال اهواز باانگیزه کار را در مقایسه با استقلال برای شاگردان اوسمار سخت کرده و حتی اگر آن ها بتوانند تمامی بازی های خود را ببرند به نظر نمی رسد که استقلال جوادنکونام در چهار بازی باقی مانده نم پس داده و امتیازی واگذار کند و از این روست که استقلالی ها شانس اول قهرمانی در

چاپ در شماره۱۵۳۶روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۲/۲۲

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور