VAR نتیجه بازی را رقم زد

پرسپولیس معترض ، استقلال شادمان !

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

یکصد و دوم با تساوی یک بر یک دو تیم استقلال و پرسپولیس به پایان رسید . این بازی هر چند از حیث فنی یکی از بازی های بی کیفیت دو تیم در سالهای اخیر بود اما این پرسپولیس بود که در نیمه نخست بازی بهتری ارائه کرد.

اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در دقیقه ۱۱ رقم خورد ،  پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه ۹ روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند.

داور اما  در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

شاگردان گل محمدی هر چند نیمه اول را با نمایش بهتر دنبال کرد ولی به گل نرسید تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند. پرسپولیس در نیمه نخست با مالکیت توپ و پاس های کوتاه سعی کرد که به دروازه استقلال نزدیک شود اما شاگردان نکونام نیز با استراتژی پرس از جلو در دقایقی از بازی عملا مانع از بازیسازی مدافعین پرسپولیس و ساخت بازی از عقب آن ها شدند و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس نتواند به راحتی با وجود حفظ توپ و مالکیت بازی ، موقعیت سازی کند و تنها در یک موقعیت تا فتح دروازه استقلال پیش رفت اما راه به جایی نبرد .

استقلال بازی را در نیمه دوم بست ، پرس از جلو و بستن کناره ها با بازی خوب یامگا و جلالی و همچنین پرس شدید در میانه های میدان باعث شد تا پرسپولیس نمایش نیمه اول را نتواند ارائه کند.

در نیمه دوم اما گل محمدی تصمیم به تعویض گرفت  و پرسپولیس پس از تعویض‌های هجومی توانست با شوت تماشایی امید عالیشاه در دقیقه ۷۷ به گل برسد . پاس بلند وحدت هنانوف در سمت راست زمین را آرمین سهرابیان با دفع رو به عقب و پاس بلند به حسین حسینی دروازه بان استقلال  رساند که او  با ضربه سر توپ را دفع کرد  و در ادامه هم روزبه چشمی همین کار را کرد، اما امید عالیشاه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت سرضرب زمینی و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و پرسپولیس را برخلاف جریان بازی به گل رساند.

در دقیقه هشتاد پرسپولیس می توانست حتی به گل دوم نیز برسد ،  شوت تماشایی امید عالیشاه با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳ پیمان بابایی که به میدان آمده بود  در برخورد با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد اما داور در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.، داور عراقی برای بار دوم بازبینی صحنه داور مسابقه را فراخواند ،  موعود بنیادی‌فر اما پس از ۶ دقیقه توقف بازی و بازبینی ویدئویی پنالتی را تایید نکرد و بازی را ادامه داد.

استقلال روی ارسال از جناحین برای استفاده مهاجمین بلندقامت خود اصرار داشت ،  آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس در برخورد و تکل با نعمتی سرنگون شد که باز هم بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت ،  در ادامه با اعلام کمک ویدئویی دوباره صحنه را بازبینی کرد و این بار بر خلاف دو صحنه قبلی در سوت خود دمید و به نشان ضربه پنالتی به سمت نقطه پتالتی حرکت کرد ،  یامگا به خونسردی تمام بر خلاف جهت حرکت بیرانوند دروازه پرسپولیسی ها را گشود تا استقلال بازی باخته را با تساوی عوض کند.

با وجود استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در دربی پایتخت، باز هم این بازی از ابتدا تا انتهای بازی  با جنجال داوری مواجه شد و صحنه های مشکوک متعددی رخ داد ، اولین بازی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از وی‌ای‌آر و حضور تماشاگران زن در دربی از نکات ویژه دربی یکصدو دوم بود ،  بازی بی کیفیت و بسته دو تیم گرچه بارها بازی بخاطر بازبینی داور متوقف شد اما در نهایت یک پنالتی به سود استقلال به دست آمد و سرنوشت مسابقه را تغییر داد و نگذاشت پرسپولیس به برتری برسد تا  ” وی‌ای‌آر ” نتیجه بازی را رقم زند .

چاپ در شماره۱۴۳۱  روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور