۷۵ درصد منازل روستایی لرستان مقاوم سازی شد

 

به گزارش یادگار امروز :مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی این استان تاکنون ۷۵ درصد یعنی حدود ۱۱۲ هزار واحد مقاوم سازی شده است و از این منظر رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

پویا تابعی در گفتگو با خبرنگاران استان لرستان اظهار کرد: صدور پروانه ساخت برعهده دهیاری‌ها و معتمدین سطح روستا دهیار می‌باشد و مطابق طرح هادی پروانه ساخت صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده است افزود: اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک و در ۲ مرحله انجام می شود، اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان تاکید کرد: ۹۰۶ روستا یعنی ۶۴ درصد از روستاهای لرستان از طرح هادی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین اعتبار ۸۰۰ تا یک میلیون مترمربع آسفالت در این نقاط انجام شود.

تابعی یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و براساس قانون، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تامین اعتبار لازم ظرف ۶ سال آینده واحد ناایمن روستایی نداشته باشیم، اظهار کرد: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۱۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مقاوم سازی شده است که حدود ۷۵ درصد را شامل شده و در کشور استان اول به شمار می‌ رویم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد: ۱۴۸ طرح هادی روستایی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هفته دولت امسال در استان به بهره برداری رسید و ۱۲۸ پروژه طرح هادی دیگر نیز با برآورد اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال اجرا می شود وسال گذشته هشت هزار و ۴۵۸ پرونده تشکیل و به بانک های عامل معرفی شد که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسید و چهار هزار و ۵۰۰ واحد عقد قرارداد شد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت فعالیت بنیاد مسکن در روستاهاست، گفت: تسهیلات برای ۲ هزار و ۸۵۰ واحد در قالب وام تکمیلی در حال انجام است و پرداخت خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت:۲۳ میلیارد ریال از طریق جساب ۱۰۰ امام راحل در سال جاری به نیازمندان استان پرداخت شد. و بر اساس شیوه نامه حساب ۱۰۰امام راحل، بسیار فعال و پررنگ شد و در سال ۱۴۰۰ خیران ،مبلغ ۶ میلیارد ، در ۱۴۰۱ مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  به نیازمندان استان پرداخت شده است.

وی افزود:به افرادی که از طریق حساب صد امام شناسایی شدند یا اینکه خود خیر آنها را شناسایی و معرفی کرده ، مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان به روستاهای صعب العبور استان اشاره کرد و  گفت: در پی هم افزایی با بنیاد مستضعفان و کمیته امداد که مددجوها را معرفی می‌کنند ،یک هزار و ۳۵۰ واحد با کمیته امداد تفاهم‌نامه منعقد شد که ۷۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسید. وطی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح هادی در ۶۷۲ واحد روستایی در مناطق هدف ، ززوماهروی الیگودرز و کوهدشت شمالی و در سال‌های اخیر نیز در پلدختر مقرر شده منطقه هدف ایجاد شود که در این زمینه  ۳۷۵ واحد به بهره‌برداری رسیده است

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور