نتایج ضعیف ، اختلافات سرمربی و مدیرعامل و حواشی پررنگ

بحرانِ قرمز

عباس دارایی/ اختصاصی یادگار امروز

پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نمی کند ، نتایج اخیر این تیم در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در حالی پرسپولیس را وارد یک شرایط سخت و بحرانی کرده است که این تیم پس از دو تساوی ناامید کننده برابر ملوان بندر انزلی و صنعت نفت آبادان در سومین ناکامی متوالی اش در لیگ برتر برابر سپاهان در اصفهان حرفی برای گفتن نداشته و طی سه بازی گذشته ۷ امتیاز را از مجموع ۹ امتیاز ممکن از دست داده تا از صدر دور شده و فاصله اش با رقیب سنتی یعنی استقلال بیشتر شود.

شاگردان گل محمدی در لیگ قهرمانان آسیا نیز در حالی که می توانست با پیروزی برابر نماینده تاجیکستان و کسب سه امتیاز این بازی با کسب ۹ امتیاز در بین بهترین تیم های دوم گروههای پنجگانه منطقه غرب قرار گیرد اما با یک تساوی ناامید کننده کار خود را برای صعود به مرحله بعد سخت کرده و حالا برای صعود نیازمند کسب دست کم چهار امتیاز برابر تیم های النصر عربستان و الدحیل قطر در یک بازی خارج از خانه و یک بازی خانگی است .

در چنین شرایطی که پرسپولیس دچار یک افت محسوس شده است ، گل محمدی روزهای ناآرامی را سپری می کند ، او پس از حواشی اخیرش با نکونام وارد یک اختلاف داخلی با درویش مدیرعامل پرسپولیس شده و از عملکرد مدیر این تیم رضایت ندارد .

او که از سطح فنی بسیار بالایی در میان مربیان لیگ برتری برخوردار است اما نشان داده استن در مواقع این چنینی نه تنها مدیر جمع کردن اوضاع نیست بلکه خود به یکی از کلاف های سردرگمی تبدیل می شود که به جای مدیریت بحران ، بحران تولید می کند .

موضوع اختلاف گل محمدی و درویش طی روزهای اخیر علنی شده است ، با تصمیم مدیرعامل ، باشگاه پرسپولیس یک روز پس از شکست این تیم برابر سپاهان اعلام کرد بازیکنان و اعضای کادرفنی ، با جریمه ۱۰ درصدی از قرارداد خود مواجه می شوند.

همین خبر کافی بود تا دوباره آتش به خرمن این تیم بیفتد و در حالی که حواشی پیرامون فسخ قرارداد یحیی گل محمدی به تازگی فروکش کرده بود، قرمز ها دوباره به حاشیه بروند.

با این اقدام باشگاه ، زمزمه هایی  مبنی بر احتمال استعفای یحیی گل محمدی به دلیل اختلاف با درویش مطرح شد و در حالی حواشی باشگاه پررنگ تر از همیشه شده که بازیکنان این تیم در اعتراض به تصمیم باشگاه  دست به اعتصاب زدند و نهایتا تمرین این تیم تعطیل شد؛ اتفاقی عجیب که نشان از سو مدیریت و بی درایتی در این باشگاه در آستانه رقابت حساس با النصر دارد.

ساعاتی بعد از لغو تمرین شاگردان یحیی گل‌محمدی در حضور خبرنگاران که روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه صورت گرفت  ، بازیکنان پرسپولیس پیامی مهم و طولانی را خطاب به هواداران این تیم منتشر و در آن از مدیریت باشگاه انتقاد کردند ،در این پیام بازیکنان پرسپولیس نسبت به بی‌توجهی باشگاه گلایه کردند و نوشتند : مشخص نیست کدام جریان بعد از اولین باخت در ۲۰ بازی اخیر، پشت این جریمه ده درصدی قرار دارد، ناتوانی مدیران باشگاه در درآمدزایی و رفع موانع بر هیچکس پوشیده نیست. چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نباید چند اسپانسر و حامی مالی قوی داشته باشد؟ چرا با وجود گذشت ۹ هفته از لیگ، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فضای پشت پیراهن و سایر بسترهای تبلیغاتی نیست؟

چرا باشگاهی مثل پرسپولیس که با بهترین تیم‌های قاره آسیا همگروه شده در گرفتن یک پرواز چارتر به زمان دلخواه خود ناتوان است؟ ما سه روز در تاجیکستان بودیم، اما به‌خاطر برنامه‌ریزی غلط باشگاه و در برنامه فشرده بازی‌های داخلی و آسیایی، دو شب استراحت و خواب را از دست دادیم، چرا که ساعت پروازها در بدترین زمان ممکن بود ، در طول این مدت، بیشتر از مشکلات مالی و کمبود امکانات، از بی‌احترامی و رفتار توهین‌آمیز مدیریت ناراحت بودیم. می‌دانیم که بازی در پرسپولیس چه افتخار بزرگی است و اگر فقط توقعات مالی داشتیم، به باشگاه‌های دیگری می‌رفتیم که تا دو برابر هم به ما پیشنهاد دادند، اما برای تکرار قهرمانی‌ها و افتخارات و به عشق هواداران ماندیم. هنوز که هنوز است باورمان نمی‌شود که به‌خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی داخلی باشگاه، تیم را ۱۰ درصد جریمه کرده باشد! ”

این نامه حالا دامنه اختلافات را پردامنه تر کرده و یحیی گل محمدی به جای مدیریت اوضاع تمایل دارد به گونه ای کار درویش را با این تقابل آشکار یکسرده کند ، پر سپولیسی ها در حالی باید روز ۶ آذر مهمان النصر باشند که  در هفته های اخیر، حواشی مختلف به اندازه کافی در مسیر آن ها خلل ایجاد کرده و دیگر مجالی برای توقف دوباره این تیم نیست ،  اما یک تصمیم جنجالی در زمان اشتباه از سوی درویش ، باعث شده است  تا دوباره آتش زیر خاکستر اختلافات بین گل محمدی و مدیرعامل پرسپولیس  شعله ور شود و حالا قرمزها وارد یک بحرانی شده اند که پس از ننایج ضعیف این تیم در چهار بازی اخیر ایجاد شده است  ،اتفاقی که می توانست بهتر مدیریت شود ، بحران سرخ ها را جدی تر از همیشه کرده است .

پرسپولیسی ها با یحیی گل محمدی روز‌های تلخی را پشت سر می‌گذارند آن هم در روزهایی که نه تنها رقابت‌های لیگ برتر به نیمه خود هم نرسیده بلکه حساس‌ترین روز‌های پرسپولیس در رقابت‌های داخلی و آسیایی در پیش است.

اینکه گل محمدی به پایان خط رسیده و با استعفا از این تیم جدا خواهد شد و یا درویش وادار به استعفا می شود مشخص نیست اما آنچه کاملا پیداست این است که پرسپولیس روزهای ناآرامی را سپری می کند که طی آن با تداوم اختلافات و حواشی ،  جز پرسپولیس کسی متضرر نخواهد شد !!

چاپ در شماره۱۴۱۰  روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور